Meglepő trend: Falja a megnyugtató videókat a Z-generáció

Megosztás

Ha fiatalok, akkor pörgés – gondolhatnánk. A Think with Google oldalon megjelent friss írás szerint nem egészen így van, legalábbis ami a videós tartalmakat illeti.

A cikket Roya Zeitoune jegyzi, aki a YouTube Culture and Trends csapatát irányítja az EMEA régióban. Az írás fő megállapítása szerint a Z-generáció, amely az utóbbi években klímaszorongásban, Covid- és háborús vészhelyzetben, romló gazdasági kilátások mellett válik felnőtté, tartalomfogyasztásában erőteljesen keresi a stresszoldás lehetőségeit.

A cikkben idézett idei Ipsos-kutatás szerint a Z-generációs megkérdezettek 83%-a használta a YouTube-ot arra, hogy megnyugtató tartalmakat fogyasszon. Azonnal az ASMR-videókra gondolhatunk, amelyek csak a 2021-es évben 65 milliárdnál is több megtekintést értek el, és a népszerűségük azóta is töretlenül nő. Ám nem ez az egyetlen tartalomtípus, amit a fiatalok a videomegosztón keresnek.

Rendkívül népszerűek a vidéki életet idealizáló ún. cottagecore videók és a monoton, repetitív tevékenységeket bemutató tartalmak. Sokan néznek olyan videókat is, amelyek messzi, szép helyekre repítenek el: a megkérdezettek 90%-a mondta azt, hogy nézett már olyan tartalmat, amely segített az utazás élményét megszerezni. A gyakran nézett tartalmak közé tartoznak a természetfilmek is: itt akár tíz óránál is hosszabb, meditatív zenével kísért videókra kell gondolni, amelyek legtöbbször állatokat mutatnak live streamen.

A cikk szerzője szerint az sem feltétlen igaz, hogy a Z-generációsok mindig az új tartalmakat keresik. A válaszadók 69%-a mondta azt, hogy gyakran visszatér azokhoz a kreátorokhoz és videókhoz, amelyek megnyugtatják, és 82%-a néz azért YouTube-videókat, hogy átélhesse a nosztalgia érzését. Szívesen újranéznek akár nagyon hétköznapi jeleneteket is, ha azoktól komfortosan érzik magukat.

A teljes cikk, a további kutatásokra és egyéb írásokra hivatkozva elérhető ezen a linken.

Kapcsolódó: