Több a streamelő, mint a kábeltévéző Amerikában

Megosztás

Komoly mérföldkövet jelent az idei nyár a streamingszolgáltatók számára: júliusban fordult elő először, hogy az amerikaiak többet nézték képernyőiken a Netflix, a YouTube, a Disney+, az HBO Max és egyéb streamingszolgáltató műsorait, mint a kábeltévékét. Júliusban hetente átlagosan több mint 190 milliárd percnyi streamelt tartalmat fogyasztottak az Egyesült Államokban, vagyis a streaming a teljes amerikai tévénézési idő 34,8 százalékos részesedésével megelőzte a 34,4-es százalékot kitevő kábeltévézést – derül ki a Nielsen felméréséből.

Összességében a kábeltévézés aránya 2%-kal csökkent június hónaphoz képest, tavaly júliushoz hasonlítva pedig 8,9%-kal – azonban tény, hogy a magasabb 2021-es nyári mutatószám elsősorban az olimpiai közvetítéseknek volt köszönhető.

Ezzel szemben a streaminggel töltött idő előző hónapos és éves összehasonlításban is szebb számokat mutat. A felmérés szerint 3,2%-kal nőtt júniushoz, és 22,6 százalékkal bővült a tavalyi évhez képest. A legtöbben a Netflix platformját keresték fel július hónapban, a teljes streamelt időből való 8%-os részesedését nagyrészt a Stranger Things új évadzárásának köszönheti. Ezt követi 7,3 százalékos aránnyal a YouTube, 3,6 százalékkal a Hulu, majd a Disney+ 1,8 százalékkal, a teljes streaming-torta pedig így néz ki:

 A streaminggel töltött idő növekedése reménykeltő lehet az egyre nagyobb versenyt diktáló amerikai piacon érvényesülni akaró szolgáltatók számára, amelyek folyamatosan új módszereket, lehetőségeket keresnek a minél nagyobb előfizetői szám elérésére. Erre a globális felhasználószám növekedésre és sokszínűségre alapozva javasol partnerséget a YouTube is a nagy streaming cégek számára. Egy, a napokban kiszivárgó hírek szerint ugyanis az Alphabet Inc. továbbfejleszti a Streaming Video Marketplace terveit a YouTube-on, és ősztől egy közös csomag-előfizetésen alapuló platform elindítását tervezi streaming-szolgáltatók számára.

Fotó: Andrés Rodríguez / Pixabay

Ezek is érdekelhetnek: