“Ideje, hogy mi is cselekedjünk!” Fenntarthatósági bizottság alakult az európai IAB-nál

Megosztás

Fenntarthatósági szabványokat kidolgozó bizottság megalakulásáról döntött szerdán az IAB Europe azzal a céllal, hogy ezen sztenderdek követésére ösztönözzék az iparág szereplőit, és segítsenek csökkenteni a digitális médiumok működése során felhasznált energia mennyiségét és a szén-dioxid-kibocsátást.

A mai becslések szerint az internet környezetre gyakorolt hatása a globális szén-dioxid-kibocsátás 2-4 százalékát teszi ki, egy átlagos reklámkampány pedig mintegy 5,4 tonna CO2 kibocsátásával jár. Ahogy a világ egyre nagyobb része gondolkodik tudatosan a klímaválsággal, valamint az internet és a digitális hirdetések környezetre gyakorolt ​​hatásával kapcsolatban, még fontosabbá vált a felelősségvállalás és a cselekvés – fogalmaz közleményében az IAB Europe.

Ezért a fenti számok mérséklésére a szervezet újonnan megalakult bizottsága egy Green Media szabványt dolgoz ki, amely olyan gyakorlati és a későbbiekben mérhető lépéseket tartalmaz, amelyeket minden digitális piaci szereplő végrehajthat a szén-dioxid-mentesítés érdekében.

Az új szakmai csoport minden európai országban működő IAB-szervezet és annak tagjaként nyilvántartott vállalkozásai számára nyitva áll, vezetőjeként pedig Andrew Hayward-Wright-ot, az IAB Europe Programmatic & Sustainability tanácsadóját nevezték ki, aki megbízatását követően így fogalmazott:

“A 2022-es évben már nagyon sok aktivitás és beszélgetés zajlott a klímaválsággal és a digitális reklámozás fenntarthatóságával kapcsolatban. Itt az ideje, hogy mi is cselekedjünk. Az IAB Europe és tagjai a legjobb helyzetben vannak ahhoz, hogy független szervezetként összeállítsák a digitális reklámozás fenntarthatóságával kapcsolatos szabványokat. Reméljük, hogy ezáltal segíthetünk felelősen elszámolni a digitális reklámipar környezetre gyakorolt hatásával, és az első iparág lehetünk, amely eléri a nettó zéró kibocsátást.”

Az IAB Europe tehát a teljes iparággal közös együttműködésben sürgeti az érdemi változás megteremtését, ezért a munkacsoporthoz csatlakozni kívánó IAB-tagok itt jelentkezhetnek, míg azon szervezetek, amelyek még nem tagjai az IAB Europe-nak, a [email protected] címre küldhetik el jelentkezésüket.

Fotó: Robert Balog / Pixabay

Kapcsolódó: