Egyre nagyobbra hízik az in-game hirdetési piac

Megosztás

Az Allied Market Research friss globális kutatással jelentkezett az in-game advertising szegmensről, amelyből kiderül: tavaly a hirdetők 6,8 milliárd dollárt költöttek globálisan a játékokban való megjelenésre. A cég prognózisa szerint 2030-ra az in-game advertising szegmens átlagosan évi 11%-os bővülési ütemmel elérheti a 17,6 milliárd dollárt.

Ilyen típusú reklámok a számítógépes és videojátékokban jelennek meg, és sokféle formát ölthetnek: lehetnek pop-up üzenetek, a játék hátterében megjelenő display-ek vagy a játék részét képező komplexebb megoldások. A hirdetések egy része statikus, míg mások dinamikusan illeszthetők be a játékkörnyezetbe. A szegmens egyik fő hajtóerejét globálisan a növekvő online penetráció jelenti, de a social és a mobile gaming erősödése is lendületet ad a piacnak.

A koronavírus-járvány szintén dobott az in-game advertising szegmensen: fogyasztói oldalról a szórakozási lehetőségek beszűkülése egyre többeket fordított az online játékok felé, a hirdetők pedig követték a felhasználókat az online térbe.

Miközben sok a bíztató jel, vannak akadályok is. Egyre drágább játékokat fejleszteni, és a termékek életciklusa egyre rövidül. A gyártók tehát egyre jobban megfontolják, mire van lehetőség és mire nem, ami szűkíti a hirdetők lehetőségeit. Emellett a reklámok minőségén is ideje javítani. Eddig a felhasználók elég jól fogadták a hirdetéseket, de csökken a türelmük a rossz minőségű és/vagy alacsony relevanciájú hirdetői megjelenésekkel szemben.

A kutatás szerint a reklámköltésből a statikus hirdetések hasítják ki a legnagyobb szeletet, megelőzve a dinamikus elhelyezéseket és az advergaming megoldásokat. Ezeket a formátumokat jellemzően azok a hirdetők használják, amelyek a márkaismertség növelésére és széles közönség elérésére törekednek.

Más bontásban vizsgálva pedig azt látható, hogy még mindig a PC/laptop szegmens a domináns, nem kis részben azért, mert desktopon érvényesül a nagy felbontás és a szép grafikai megoldások, ugyanakkor a táblagép/okostelefon szegmens is egyre erősödik. Utóbbi 2022 és 2030 között 11,9 százalékos átlagos éves növekedési ütemmel számolhat.

Jelenleg Észak-Amerika a legnagyobb piac, és 2030-ig ez nem is fog megváltozni. A legdinamikusabban ugyanakkor az ázsiai csendes-óceáni térség fog nőni, amely esetében az Allied Market Research 12,6 százalékos átlagos éves növekedési ütemet becsül a 2022-2030 közötti időszakra.

Fotó: Onur Binay / Unsplash

Kapcsolódó: