Covid előtti szinten a brit digitális reklámpiac

Megosztás

Az IAB UK és a PwC adatai alapján 2022 első félévében 12,52 milliárd fontot költöttek a brit hirdetők digitális kommunikációra, vagyis a kihívásokkal teli 2020 és 2021 exponenciális növekedése után újabb erős év következhet a brit piacon. A számok nyelvén ez azt jelenti, hogy a digitális költés 2020 első hat hónapjában 5 százalékkal csökkent, majd 2021 ugyanezen időszakában 55 százalékkal nőtt. A 2022 első félévében mért érték éppen megfelel a pandémia előtt mért növekedési ütemnek, ami 2018-ban és 2019-ben is 15% volt.

Továbbra is a search hasítja ki a legnagyobb szeletet (53%) a digitális tortából. A brit hirdetők 2022 első felében 6,66 milliárd fontot költöttek keresőmarketingre, ami 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket. A display 8 százalékkal nőtt, ezen belül a video display 6 százalékos, a nem-videós display pedig 10 százalékos emelkedéssel zárta ezt az időszakot. A teljes költés 57 százaléka realizálódott mobil eszközökön.

Jon Mew, az IAB UK ügyvezetője szerint világosan látszik, hogy az idei növekedés sokkal inkább tükrözi a normális viszonyokat. A pandémia és a kapcsolódó rengeteg társadalmi-gazdasági változás felturbózta a digitális költés bővülését, így például a videós és a keresőszegmens is 80 százalékkal bővült az utóbbi két évben. Mostanra ez a pörgés csillapodott, de a növekedési ütem még mindig magas, és hosszú távon is fenntartható. Hozzátette: “A karácsonyi időszak és a foci-világbajnokság nagy eséllyel költési csúcsot fog hozni, ám a digitális reklámpiac sem tud immunis maradni a csökkenő büdzsékkel és az rezsiköltségek megugrásával szemben.”

Illusztráció: slon_pics / Pixabay

Kapcsolódó: