Globálisan szolidan növekvő reklámköltést, a retail mediának szép számokat jósol a Dentsu

Megosztás

A Dentsu ismét elkészítette globális reklámköltési előrejelzését, amelyben a világ 58 piacának adatait dolgozta fel. A Global Ad Spend Forecasts elemzés szerint a koronavírus-járvány uralta 2020-as és 2021-es év még a dinamikus növekedésről szólt, ám 2023-ban a gazdasági visszaesés, a növekvő kamatlábak és a magas infláció hatására mindez csak mérsékeltebb ütemben folytatódik.

A globális reklámpiac bővülése tavaly még 8 százalékos növekedést mutatott az előző évhez képest, idén erre már csak fele ekkora mértékben lehet számítani: összességében 3,8%-os növekedést prognosztizálnak (kevesebbet, mint ahogyan azt korábban 5,4%-ban megjósolták). Ez összegszerűen annyit jelent, hogy a globális reklámköltések összértéke a tavalyi 713,6 milliárd dollárral szemben, 2023-ban elérheti a 740,9 milliárd USD-t.

Ugyanakkor folytatódik a korábbi évek trendje, és továbbra is dinamikusan növekszik a teljes reklámpiacon belül a digitális költések mértéke: a 2022-es évben 55,3% volt ez a részarány, az idei évre 57,1% lehet, a 2025-es évre pedig 59,5%-ra nőhet. A digitális kategóriákon belül a retail media mutathatja majd idén a legnagyobb növekedést (+22%), de a közösségi platformokon is 13,5%-os, a videós szegmensben 7,1%-os, a keresőplatformokon elhelyezett reklámok pedig 7,2%-os bővülést érhetnek el a tavalyi évhez képest.

A második legnagyobb pénzösszeget a televíziós szektor mozgatja meg a piacon, a Dentsu előrejelzése szerint a teljes reklámköltés egynegyedét adó televíziós hirdetések értéke mintegy 0,2 százalékkal fog nőni a tavalyi évhez képest. A tévés piacon belül azonban csak a CTV-s költések mutatnak emelkedő tendenciát a következő időszakra. Amíg a lineáris tévés költések esetében 1,9%-os csökkenésre lehet számítani a tavalyi évhez képest, addig a csatlakoztatott tévézés jelentős, kétszámjegyű (+20,2%) növekedést mutathat majd fel 2023 végén.

A legnagyobb mértékben, mintegy 3,6 százalékkal, a nyomtatott felületek reklámpiaca csökkenhet tovább az idei évben, ugyanakkor a márkák várhatóan 2-2 százalékkal többet költenek majd köztéri hirdetésre és rádióreklámra, illetve 6,1 százalékkal nagyobb értékben mozireklámra.

A Dentsu legfrissebb jelentése a globális, regionális és ágazatspecifikus adatok mellett a hirdetési költések mozgását befolyásoló kulcsfontosságú tényezőket is sorra veszi. Ha tehát még több adatra, további részletre vagytok kíváncsiak, egy regisztrációt követően innen tölthetitek le a Global Ad Spend Forecasts című előrejelzést, de IAB-tagjaink közvetlenül is elérik azt Dokumentumtárunkban.

Fotó: ROBIN WORRALL / Unsplash

Kapcsolódó: