Display task force indul az IAB-nál, tagok jelentkezését várjuk

Megosztás

Az IAB Hungary idén egy átfogó display kutatást tervez, amelynek kettős célja van. Egyrészt szeretnénk megérteni, hogy a piaci szereplők (médiatulajdonosok, ügynökségek, hirdetők) milyen rövid- és hosszútávú trendeket látnak a hazai display piacon, merre haladunk hazánkban a világ trendjeihez képest, és hogy a lehetséges irányokban mennyire van konszenzus a piaci szereplők között. Fontos látnunk, hogy a kihívásokra adott válaszok mennyire különböznek egymástól, és hogyan képzelik el a magyar tartalomszolgáltatás jövőjét a display piac fényében.

A kutatás másik célja a fogyasztó oldaláról közelít. Kvalitatív eszközökkel vizsgáljuk majd, hogy az online médiafogyasztóknak a zsigeri reklámkerülésen túl milyen érzelmeik, percepcióik vannak a display és egyéb hirdetési formákkal kapcsolatban, hogy kiderülhessen, valójában milyen a hatékony online hirdetési forma. Olyan kérdésekre szeretnénk választ kapni, hogy az egyes online hirdetési felületek milyen kommunikációra alkalmasak, melyik forma szolgál sales, brandépítő vagy figyelemfelkeltő célt, és ebben hol helyezkedik el a display.

A projekt tervezett ütemezése:

  • április: a kutatási terv kidolgozása,
  • május és június: a kutatás lebonyolítása,
  • augusztus: az adatok feldolgozása, elemzése,
  • szeptember: a tanulmány elkészítése,
  • október vége vagy november eleje: a tanulmány bemutatása a szakmai közönség számára.
A task force-ba médiaoldali, ügynökségi és hirdetői oldalról várjuk mindazon tagok csatlakozását, akik szívesen részt vennének a display kutatás előkészítésében és az eredmények összegzésében.

Jelentkezéseteket április 3-ig várjuk a [email protected] címen.

Illusztráció: Moondance / Pixabay

Kapcsolódó: