Keresőbarát, átlátható, folyamatosan frissülő – Megújult az IAB Hungary szakszótára

Megosztás

A digitális marketing 450 szakkifejezésének definíciójával jelent meg az IAB Hungary megújult fogalomtára. Az új platform már a Pressonline CMS alkalmazással készült, a szócikkek összegyűjtésében és magyarázatainak aktualizálásában több munkacsoport is részt vett, amelynek kontrollját a Standardizálás Munkacsoport végezte. A megújult szótárfelületünk átláthatóbb, egyszerűbben kezelhető, a keresett fogalmak mellé pedig a témában kapcsolódó, további releváns találatokat ad.

“Rengeteg cég weboldalán látni alapvetően tartalommarketing célú, nagy, letölthető PDF-fájlokat, FAQ szekciót, esetleg valamilyen fogalomtárat, szótárat, amelyeket az oldal egy eldugott szegletébe tettek, aztán jól elfelejtettek. Pedig van ezekre sokkal jobb megoldás is: amikor nem halott felületként, hanem élő tartalomként tekintünk ezen elemekre. Egy – a keresők által is látható módon újraszerkesztett – már publikált PDF vagy egy hasznos és technológiailag is korszerű tudástár automatizálható SEO-val nagyon jó megoldás a tartalmak eredményesebb hasznosítására és fenntartására, ami forgalmat tud terelni a többi aloldalra is” – magyarázta Szenes Gábor, az IAB Szótárát is készítő Pressonline alapító tulajdonosa.

Egy wikihez hasonló szerkezetű adattár- vagy szótár jellegű tartalomnak nincs szükségszerűen hagyományos menürendszere, így a telefonunkon sem kell lenyíló hamburger menüvel bajlódni, rém egyszerű benne navigálni, és a böngészőbe írt kulcsszó alapú keresésekkel, az organikus találatokon keresztül új felhasználókat tud hozni. “A mai mobile first gyakorlat teljesen szétverte a korábbi, hagyományos portálszerkezetes gondolkodást, amelyre egy korszerű szótár vagy mondjuk egy éves piaci jelentés PDF verziójából újraszerkesztett interaktív adattár nagyon erős választ képes adni” – tette hozzá Szenes Gábor.

Az SaaS (Software as a Service) alapú Pressonline CMS-e egy mobil tartalomfogyasztásra is optimalizált rendszer. A háttérben futó szoftver lényege és célja, hogy egy önálló, wikijellegű oldalt vagy egy már létező portál új, de annak dizájnjába szépen simuló aloldalát minél gyorsabban, programozó közreműködése nélkül lehessen elkészíteni, publikálni és folyamatosan adminisztrálni.

“Első saját fogalomtárunkat, a vállalkozói létet segítő, ingyenesen elérhető Galaxist még csak tesztelésre használtuk. Kíváncsiak voltunk, hogy hirdetés és fizetett eszközök használata nélkül mit ér el a rendszer. Másfél év alatt az oldalon található fogalmaknak a Google-keresőben lévő találati helyezése jelentősen megváltozott: a rendszer indulásakor 38. volt a találati listában, jelenleg a 12. helyen áll, miközben az oldal organikus elérése nagyságrendekkel növekedett. Ez is jól mutatta, hogy sokkal több lehetőség van egy szótárban, egy fogalomtárban vagy egy újraszerkesztett és így publikált PDF file-ban; és minden korábbinál aktívabb szerepük lehet a céges kommunikációban is” – fogalmazott a Pressonline alapítója.

Fotó: Mohai Balázs
Szenes Gábor, a Pressonline alapító tulajdonosa (Fotó: Mohai Balázs)

A vállalkozásfejlesztő programokkal és fogalomtárakkal a fiatal startupperek és a pályaváltó seniorok útkeresését is támogató Pressonline alapító tulajdonosával készített korábbi interjúnkat itt olvashatjátok. Az IAB Hungary megújult, folyamatosan frissülő szakmai fogalomtárát pedig, amelyben a digitális marketing során használt legfontosabb kifejezéseket találjátok, idekattintva éritek el. A szótárban négyszázötven szócikk között keresgélhettek, amelyeket ábécésorrendben, tíz tematikában találtok egy helyen. Ha új fogalmat javasolnátok, jelezzétek a [email protected] mailcímen!

Használjátok az IAB Szótár keresőjét minél gyakrabban, legyen hasznos segítség a mindennapi munkátokban!

Nyitókép illusztráció: Pixabay.com

Kapcsolódó: