IAB US: Jogi és etikai tudnivalók a hirdetésekben használt generatív AI kapcsán

Megosztás

Az elmúlt években reflektorfénybe került generatív AI számos iparágat forradalmasított már, és ahogyan azt egyre többen tapasztalhatják, a reklámpiacot sem hagyta érintetlenül – olvasható az amerikai IAB legfrissebb kiadványának bevezetőjében, amelyet a digitális hirdetésekben is alkalmazott mesterséges intelligencia kapcsán felmerülő jogi és üzleti kérdésekre adott válaszok gyűjteményeként tett közzé.

A digitális reklámiparban ma már – a kiadóktól a hirdetőkig – számos piaci szereplő használja a mesterséges intelligenciát különböző tartalmak létrehozására, a működési hatékonyság növelésére vagy a kampányok optimalizálására. A mesterséges intelligencia alkalmazása azonban jelentős technológiai, etikai és jogi problémákat is felvet.

Az amerikai IAB ezért egy olyan kiadványt készített a digitális piac számára, amelyben a legfontosabb fogalmak meghatározása mellett, közérthető módon igyekszik felhívni a figyelmet a mesterséges intelligencia használatához kötött jogi szabályozásokra – köztük a szellemi tulajdon és a személyes adatok védelmével kapcsolatos jogszabályokra –, valamint összefoglalja mindazon törvényjavaslatokat, amelyek elfogadása jelentős hatással lehet a digitális reklámiparra is a közeli jövőben. A letölthető kiadványt IAB-tagjaink a Dokumentumtárunkból érik el.

Illusztráció: tungnguyen0905 / Pixabay

Kapcsolódó: