Sztenderdizálás, rich media, edukáció – A Mobil munkacsoport bemutatkozik

Megosztás

Mottó: Csak azt nem vállalhatjuk be, hogy képletet rakjunk össze, ami segít kiszámolni x-ből a mobil évének értékét. Minden másra ott a … munkacsoport.

Bemutatkozik Földi Kata és a Mobil munkacsoport. A szakemberrel a Digitalhungary.hu-n olvasható interjú. Alább pedig a részletek a célokról, teendőkről és a tagokról.

fk_300x300
Földi Kata, a Mobil munkacsoport vezetője

A Mobil munkacsoport célja

A Mobil munkacsoport munkája azt támogatja, hogy a mobil szegmens fejlődési ütemének és növekvő hirdetői potenciáljának megfelelő súlyt kapjon a hazai digitális hirdetési piacon.

Cél, hogy a jelenlegi trendhez képest gyorsabb ütemben növekedjenek a mobil hirdetési bevételek.

 

Így működik a munkacsoport

A munka projektcsoportokban zajlik, mert úgy hatékonyabb, továbbá dedikált összekötőkön keresztül az IAB munkacsoportjaival együttműködve biztosítjuk a mobil képviseletét“, mondja Földi Kata, a munkacsoport vezetője.

 

A Mobil munkacsoport tagjai

11 éve digitalizálódtam, online termékfejlesztési, projektvezetési, kutatási, elemzési és oktatási tapasztalattal rendelkezem, amit több mint 2 éve a CEMP SH elemzési és tréningvezetőjeként gyarapítok.

Megszűnéséig a DKT Szakmai Bizottságának, azon belül a tavaly év végén bekövetkezett multiplatform átállást segítő munkacsoportjának aktív tagja voltam.

Az IAB Lostandfound munkacsoportjának vezetőjeként koordináltam az első hazai hirdetésblokkolás használati tesztmérést“, szól Földi Kata bemutatkozása.

Mellette a munkacsoport tagjai:

 

Mire figyel a munkacsoport 2016-ban?

Sztenderdizálás

A Facebook Instant Article megjelenése csak a mobil hirdetési szegmenst érinti. A gyorsabban betöltődő, felhasználói élményt elsődlegesen szem előtt tartó cikkekben a jelenlegi sztenderdtől eltérő, max. 300×250 px hirdetés jeleníthető meg. A közösségi site uralkodó eszközhasználata miatt a hazai tartalomszolgáltatók mobil forgalmának látható részét köszönhetik ennek a forrásnak, így a tartalmak ilyen formában való közlése nagy mértékben befolyásolja a mobil inventory alakulását.

Hasonló hatása lehet a Google Accelerated Mobile Pages projektnek is, ami szintén vizsgálandó a sztenderdizálás szempontból.

A munkacsoport feladata a változó körülmények figyelembevételével a jelenlegi sztenderd felülvizsgálata és ajánlás elkészítése az IAB sztenderdizálási munkacsoportja felé. A témához kapcsolódó ajánlás megfogalmazása nemcsak a hirdetési méretekre, hanem a mobil oldalak hirdetési szempontból ideális felépítésére – layout – is kiterjesztendő. A projektet Kercsó Péter vezeti.

Rich media  – Tedd és ne tedd!

Számos nemzetközi előadás és a legtöbb programmatic megkeresés is újabb rich media formátumok bevezetését javasolja.

A támogatók bevételnövelési eszközt, az ellenzői pedig a mobilon is megjelenő hirdetésblokkolás térnyerésének okát látják benne.

A munkacsoport keretein belül megvizsgálva a formátumokat, azok működését, szakmai alapon fogalmazható meg javaslat a bevezetésükre vagy ellene.  A projektet Szeder Péter vezeti.

Edukáció – Képzések és kommunikáció

A mobil munkacsoport az aktualitásoknak megfelelően készít az IAB oktatási munkacsoportja felé javaslatot workshop vagy akár a Digitális Mesterkurzuson dedikált szekció tematikájára.

A területnek a kommunikációban is nagyobb hangsúlyt kellene kapnia – az ehhez szükséges muníció előállítása szintén a munkacsoport feladata.

 

+1 személyes megjegyzés Katától

Ha varázspálcám lenne, akkor megoldanám az applikációk auditálását. Az alkalmazások forgalmi és közönségadatai újabb lendületet adhatnának a mobil kampányok tervezéséhez.

A Földi Katával készült friss interjú a Digitalhungary.hu-n olvasható.