Mottó: Csak azt nem vállalhatjuk be, hogy képletet rakjunk össze, ami segít kiszámolni x-ből a mobil évének értékét. Minden másra ott a … munkacsoport.
Bemutatkozik Földi Kata és a Mobil munkacsoport. A szakemberrel a Digitalhungary.hu-n olvasható interjú. Alább pedig a részletek a célokról, teendőkről és a tagokról.
A Mobil munkacsoport célja
A Mobil munkacsoport munkája azt támogatja, hogy a mobil szegmens fejlődési ütemének és növekvő hirdetői potenciáljának megfelelő súlyt kapjon a hazai digitális hirdetési piacon.
Cél, hogy a jelenlegi trendhez képest gyorsabb ütemben növekedjenek a mobil hirdetési bevételek.
Így működik a munkacsoport
“A munka projektcsoportokban zajlik, mert úgy hatékonyabb, továbbá dedikált összekötőkön keresztül az IAB munkacsoportjaival együttműködve biztosítjuk a mobil képviseletét“, mondja Földi Kata, a munkacsoport vezetője.
A Mobil munkacsoport tagjai
“11 éve digitalizálódtam, online termékfejlesztési, projektvezetési, kutatási, elemzési és oktatási tapasztalattal rendelkezem, amit több mint 2 éve a CEMP SH elemzési és tréningvezetőjeként gyarapítok.
Megszűnéséig a DKT Szakmai Bizottságának, azon belül a tavaly év végén bekövetkezett multiplatform átállást segítő munkacsoportjának aktív tagja voltam.
Az IAB Lostandfound munkacsoportjának vezetőjeként koordináltam az első hazai hirdetésblokkolás használati tesztmérést“, szól Földi Kata bemutatkozása.
Mellette a munkacsoport tagjai:
- Kercsó Péter (CM Sales, mobilmédia hirdetési vezető)
- Lovas Tamás (Madhouse, Client Service Director)
- Molnár Henriett (MEC, Senior Digital Planner)
- Szeder Péter (Fastbridge, Account Director)
- Szemán Zsófia (Dentsu Aegis Network, Head of Display)
Mire figyel a munkacsoport 2016-ban?
Sztenderdizálás
A Facebook Instant Article megjelenése csak a mobil hirdetési szegmenst érinti. A gyorsabban betöltődő, felhasználói élményt elsődlegesen szem előtt tartó cikkekben a jelenlegi sztenderdtől eltérő, max. 300×250 px hirdetés jeleníthető meg. A közösségi site uralkodó eszközhasználata miatt a hazai tartalomszolgáltatók mobil forgalmának látható részét köszönhetik ennek a forrásnak, így a tartalmak ilyen formában való közlése nagy mértékben befolyásolja a mobil inventory alakulását.
Hasonló hatása lehet a Google Accelerated Mobile Pages projektnek is, ami szintén vizsgálandó a sztenderdizálás szempontból.
A munkacsoport feladata a változó körülmények figyelembevételével a jelenlegi sztenderd felülvizsgálata és ajánlás elkészítése az IAB sztenderdizálási munkacsoportja felé. A témához kapcsolódó ajánlás megfogalmazása nemcsak a hirdetési méretekre, hanem a mobil oldalak hirdetési szempontból ideális felépítésére – layout – is kiterjesztendő. A projektet Kercsó Péter vezeti.
Rich media – Tedd és ne tedd!
Számos nemzetközi előadás és a legtöbb programmatic megkeresés is újabb rich media formátumok bevezetését javasolja.
A támogatók bevételnövelési eszközt, az ellenzői pedig a mobilon is megjelenő hirdetésblokkolás térnyerésének okát látják benne.
A munkacsoport keretein belül megvizsgálva a formátumokat, azok működését, szakmai alapon fogalmazható meg javaslat a bevezetésükre vagy ellene. A projektet Szeder Péter vezeti.
Edukáció – Képzések és kommunikáció
A mobil munkacsoport az aktualitásoknak megfelelően készít az IAB oktatási munkacsoportja felé javaslatot workshop vagy akár a Digitális Mesterkurzuson dedikált szekció tematikájára.
A területnek a kommunikációban is nagyobb hangsúlyt kellene kapnia – az ehhez szükséges muníció előállítása szintén a munkacsoport feladata.
+1 személyes megjegyzés Katától
“Ha varázspálcám lenne, akkor megoldanám az applikációk auditálását. Az alkalmazások forgalmi és közönségadatai újabb lendületet adhatnának a mobil kampányok tervezéséhez.”
A Földi Katával készült friss interjú a Digitalhungary.hu-n olvasható.