Új mobil ajánlásokat készített az IAB Hungary

Megosztás

Mobil munkacsoportunk frissítette a magyar mobilhirdetési piac ajánlott hirdetési formátumait, és ezúttal táblagépre vonatkozó hirdetési ajánlásokat is meghatározott.

Az IAB Mobil munkacsoportja újraszerveződése után kiemelt projektként kezelte a mobilhirdetésekre vonatkozó ajánlások frissítését, és erre külön projektcsoportot hozott létre, melynek tagjai Molnár Henriett (MEC) és Kercsó Péter (CM Sales) voltak.

A projektcsoport a hazai és nemzetközi gyakorlatot figyelembe véve, a Sztenderdizálási munkacsoport közreműködésével frissítette a sztenderd méreteket:

  • Mobil eszközökre a 320*50pxl, a 300*250pxl és a 480*240 pxl sztenderd méreteket határoztak meg. Emellett a Mobil munkacsoport azt javasolja a tartalomtulajdonosoknak, hogy a méretek további differenciálását jelen ajánlásból kiindulva a 480*120pxl-es „kompakt” és a 480*480pxl-es „prémium” méretben valósítsák meg.
  • Idén először táblagép ajánlásokat is megjelöltek a szakemberek. A kiadói kínálatokat és a hazai szokásjogot figyelembe véve, a 300*250pxl-es medium rectangle, és a 640*360pxl-as roadblock méretek lettek az új táblagép sztenderdek.

Kercsó Péter, a projekt vezetője ennek kapcsán elmondta: „Az elmúlt egy év igen mozgalmas volt a mobil hirdetési piac szempontjából. Gondoljunk csak a Facebook Instant Articles megjelenésére, vagy a programozott mobil vásárlás térnyerésére. Ezen felül a mobil display bevételek hihetetlenül gyors növekedést produkálnak. Az IAB Adex első féléves adatai alapján régiónkban ez a növekedés meghaladta 100%-ot. S bár a hazai mobil ajánlások alig több, mint egy éve frissültek, a piac gyors változása miatt  kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a sztenderdek rendszeres felülvizsgálatával és szükség esetén új ajánlások beemelésével segítsük a piaci szereplőket.”