Analitika munkacsoportot indít az IAB Hungary

Megosztás

Többször felmerült már, hogy miért nincsen platform az analitikával foglalkozó szakemberek számára. Az IAB Hungary keretében most e területen is lehetőség nyílik a tudás- és tapasztalatmegosztás erősítésére.

Az analitika sok esetben nem önálló szakterületként jelenik meg a magyar piacon, hanem más szakágakhoz (SEM, fejlesztés stb.) hozzácsapva, ami miatt kevésbé tud érvényesülni, miközben számos üzleti probléma megértésének a kiindulópontja.

Ahogyan a munkacsoport alapítói leszögezik: az analitika több, mint a Google Analytics vagy webshop forgalmi riportok összessége, bár ezek is fontos elemei az eszköztárnak. Azonban ennél sokkal többet jelent, gondolkodásmódot, amelyet számos eszköz és módszer tud támogatni.

A most összefogó szakemberek kezdésként három fő feladatot tűztek ki a csoport számára:

  • Piaci edukáció – mikor, miért és mire jó az analitika

  • Szakmai fórum, tapasztalatcsere

  • Utánpótlásképzés megalapozása

Az analitika munkacsoportot öt szakember kezdeményezte:

  • Buják Zita, Mito
  • Butta Szilárd, Vodafone
  • Geiger Tomi, JabJab
  • Tóth Nóra, Intren
  • Varjú János, OTP

Az alapítók most analitikában járatos, a csoport céljaiért tenni akaró és IAB tagvállalatnál dolgozó szakemberek csatlakozását várják. Az első találkozóra 2019. június 25-én 10 órai kezdettel kerül sor.

Az érdeklődők Máth Andrásnál tudnak jelentkezni az [email protected] emailcímen. A találkozó pontos helyszínét (amely a létszámtól is függ) a jelentkezőkkel fogják megosztani.