6 százalékkal nőhet idén az amerikai digitális költés

Koronavírus

Megosztás

Az IAB idén hatodik alkalommal kérdezte meg a vásárlói és értékesítői oldalt várakozásairól a koronavírus sújtotta piacon, és a legutóbbi válaszok alapján “látszik a fény az alagút végén”. Az adatok szerint a digitális reklámpiac 2019-hez képest 6 százalékkal fog bővülni idén.

A digitálison belül a legnagyobb bővülés search (+26%), social (+25%) és connected TV (+19%) területen várható, miközben a digitális audio és podcast némi csökkenést fog elszenvedni annak ellenére, hogy 2020 első félévében erőteljesen megindult a szegmens fejlődése. A digitális reklámpiacon belül a digitális közterület zárja a legrosszabb évet: 2020-ban 43 százalékos piacszűküléssel számolnak a válaszadók.

A teljes reklámköltés éves összehasonlításban 8 százalékkal csökkenhet idén, míg a hagyományos média visszaesése a 30 százalékot is elérheti, azaz tovább erősödik a digitális átrendeződés. A lineáris TV 24 százalékos mínusszal számolhat, a hagyományos közterületet pedig a várakozások szerint ennél messze nagyobb, összesen 46 százalékos csökkenés sújtja.

Az, hogy mi várható 2021-ben, még mindig nagy kérdés. A médiavásárló oldal mindent egybevetve most 5,3 százalékos költésnövekedést vár az idei évhez képest. Miközben ez jó hír, sok a kérdés is. Például a márkák zömét aggasztják a közösségi médiában megjelenő felhasználók által generált tartalmak és azok lehetséges hatása a brandek megítélésére.

A kutatási jelentés elérhető itt: https://www.iab.com/insights/covid-ad-spend-impact-2020-2021-light-at-the-end-of-the-tunnel/