5 százalékkal nőtt a brit digitális piac

Megosztás

Az amerikai és a magyar adatok (bővebb beszámoló itt) után elérhetővé váltak az Egyesült Királyság tavalyi számai is. Utóbbi piacon is válságállóbbnak bizonyult a digitális, mint előzetesen várni lehetett.

Az IAB UK a PwC-vel közösen mérte fel a digitális piacot, amely 2020-ban 5 százalékos bővüléssel 16,5 millárd fontot tett ki. Jon Mew, az IAB UK ügyvezetője elmondta: minden korábbi előrejelzést ki kellett dobni a kukába, mivel a 2020-as év az egész médiapiac, benne a digitális szegmens szereplői számára is nagyon nehéz volt. Az viszont örömhír, hogy végül a digitális költés nőtt, és ez az olyan területeknek köszönhető, mint a videó, a social és a podcastek.

A brit költési adatok között – hasonlóan a magyar piachoz – elsőként szerepelt a digitális audio és a podcastek, utalva a szegmens gyors előretörésére. A digitális audio szegmens 17 százalékkal nőtt tavaly és ezzel 103,7 millió fontot tett ki. A podcastek 43%-os bővüléssel lőttek ki, míg a streaming esetében 8% volt a növekmény.

A leggyorsabban növekvő hirdetési formátum a social display volt +19%-kal. Mindez nem meglepetés annak fényében, hogy a pandémia idején a fogyasztók sokkal több időt töltöttek a közösségi médiában. A UKOM adatai alapján 2020-ban 12%-kal nőtt a social mediában töltött idő. A video display szintén 19%-kal bővült, viszont a non-social displayre – közte a hagyományos bannerekre – 2 százalékkal kevesebb pénz jutott, mint egy évvel korábban.

A legnagyobb (51%-os) szeletet továbbra is a search hasítja ki a digitális tortából, és e szegmens tavaly 7%-kal nőtt. Ebben nagy szerepet játszott, hogy más országokhoz hasonlóan a brit piacon is kilőtt az e-kereskedelem. Csökkent viszont a listing szegmens, méghozzá 30 százalékkal, így a piac forgalma 976 millió font volt 2020-ban. Utóbbi szegmens nemcsak a pandémia hatásait szenvedte meg, hanem hosszabb távú strukturális hanyatlás is látható.