Megjelent az Adex 2021 és Adexpect 2022

Megosztás

Március 28-án hétfőn délután egy online IAB Café keretein belül mutattuk be az IAB Hungary két legfontosabb éves jelentését: a tavalyi digitális reklámköltések alakulását és főbb trendjeit áttekintő Adex 2021 riportot, és a szakemberek várakozásait tükröző Adexpect 2022 jelentést.

Az Adex 2021 szerint a tavalyi évben a hirdetők 155,9 mrd Ft-ot költöttek reklámozásra a digitális térben, ami az előző évhez képest 27%-os növekedést jelent. A teljes költésből 54,1 milliárdot a helyi, 101,8 milliárdot pedig a glogális szereplők tudhattak magukénak. A 2021-es digitális költés a teljes hazai reklámtorta 51,1%-át tette ki.

A 2008 óta évente publikálásra kerülő jelentés idén is IAB tag médiacégek és sales house-ok, MAKSZ tagügynökségek önbevallása, továbbá szakértők becslései alapján készült.

A jelentés 4 fő kategóriában vizsgálja a költéseket: display, search, listing és e-mail. A display-en belül három részterület külön kiemelésre kerül: video, programmatic és audio.

A költés összegét tekintve 2021-ben mind a 4 fő kategória növekedni tudott, de leginkább a display bővült (+31%), a social, a video és programmatic területeknek köszönhetően. Megoszlás terén viszont egyedül a display nőtt, az email stagnált, a search és listing pedig enyhén csökkent.

Ami a részterületeket illeti, érdemes kiemelni a lendületesen növekevő audiót: 2020-hoz képest 42%-os bővülést ért el (135 millióról 192 millióra nőtt).

Az IAB Hungary egyúttal a szakemberek várakozásait tükröző Adexpect 2022 jelentést is bemutatta, mely szerint a piac szereplői 12,5%-os teljes és 6,2%-os hazai piacbővülést várnak.

A két dokumentum letölthető az IAB Dokumentumtárából:

IAB Hungary Adex 2021
Digitális reklámköltési adatok

IAB Hungary Adexpect 2022
A szakma várakozása az éves reklámpiaci költés alakulásáról