2024-re csúszik a third-party cookie-k kivezetése

Megosztás

A Google tegnapi bejelentése nem érte váratlanul az iparágat. Ez egyébként nem az első alkalom, hogy a határidőt kitolják.

A Google blogján olvasható friss bejelentés szerint 2024 második felére csúszik a harmadik feles cookie-k kivezetése. Ez nem az első alkalom, hogy a Google eltolja a határidőt, de mint írják: a leggyakoribb visszajelzés, amit kaptak, az volt, hogy az érintett szereplőknek több időre van szükségük ahhoz, hogy megismerjék és teszteljék az új Privacy Sandbox technológiákat, mielőtt a third-party cookie-k végképp eltűnnek a piacról.

A Google az elmúlt hónapokban már elérhetővé tette az új Privacy Sandbox API-k próbaverzióit a fejlesztők számára, és mostanra számos input gyűlt össze az érintettektől a megoldások finomításához. Ugyanakkor az tűnik az ésszerű megoldásnak, hogy kiterjesztik a tesztelési időszakot, és augusztustól kezdve a felhasználók egy része is tesztelhet. A mostani tervek szerint a Privacy Sandbox API-k 2023 harmadik negyedévére lesznek széles körben elérhetők a userek számára a Chrome-ban.

A brit IAB már reagált is a bejelentésre. Jon Mew, a szakmai szervezet ügyvezetője elmondta: a third-party cookie-k kivezetése a Chrome-ban egy tágabb folyamat része, amely azt célozza meg, hogy a privacy-t jobban szem előtt tartó digitális reklámpiac jöjjön létre. Szerinte tehát nem arról van szó, hogy valami majd történni fog, hanem a folyamat már jó ideje zajlik. A most bejelentett csúszás pedig több lehetőséget ad az érintetteknek arra, hogy teszteljék a Privacy Sandboxon keresztül vagy más módon rendelkezésre álló alternatívákat. Hozzátette: fontos, hogy a piaci szereplők okosan használják a most nyert időt.

A bejelentés itt olvasható, a timeline pedig itt tekinthető meg.