Egyre nagyobb a hirdetésekkel bélelt streaming tévézők köre Európában

Megosztás

A Streaming TV új korszaka címmel készített kutatást a Magnite, amely öt európai országban vizsgálta, hogyan alakítják, befolyásolják a hirdetések a streaming jövőjét. A tanulmány szerint a streaming tévézés – amely az interneten keresztül bármilyen eszközön streamelt televíziós tartalmak fogyasztását foglalja magában – ma már a legnépszerűbb tévénézési formának számít az EU5 régióban.

Az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és Olaszországban 2022. december 22. és 2023. január 11. között végzett felmérésben arról igyekeztek egy összképet megrajzolni, hogyan alakítják a helyi fogyasztói attitűdök és nézési szokások a streaming piacát. A kutatásból az alábbiak derültek ki:

  • A hirdetésekkel bélelt streaming-előfizetések népszerűbbek, mint a reklámmentes verziók – ez pedig a streaming-piac további növekedését segítheti. A streamelők 82%-a néz hirdetéseket is tartalmazó műsorokat, 78%-uk pedig ezt többfajta eszközön is teszi.
  • A reklámokkal támogatott streamingszolgáltatások tévénézői hetente ugyanannyi órát töltenek tartalomfogyasztással, mint a reklámmentesen streamingelők (16 óra), ami azt jelzi, hogy a reklámok nem befolyásolják negatívan a streamingelés élményét.
  • A fogyasztók a makrogazdasági helyzet miatt átértékelik, újratervezik streaming-előfizetési csomagjaikat. A megkérdezettek 48%-a jelezte, hogy egy szinttel olcsóbb csomagra vált vagy lemondja streaming TV-előfizetését, míg 76%-uk azt nyilatkozta, hogy idén egy új, ingyenes vagy olcsóbb, reklámalapú streamingszolgáltatást fog igénybe venni.
  • Streaming tévézés közben a hirdetések sokkal jobban bevésődnek, mint azok, amelyeket a közösségi oldalak videós tartalmaiban lehet látni. A megkérdezettek 62%-a emlékszik vissza a streamingelt tévézés közben nézett reklámokra, míg a közösségi média videóiban látott hirdetésekre csak 19%-uk emlékezett.
  • Mivel sokan több eszközön is streamelnek, a márkák hirdetései a legkülönbözőbb helyeken, legkülönbözőbb időpontokban juthatnak el a fogyasztóhoz, amelynek következtében megnőhet a vásárlási szándék. A hirdetésekkel kibélelt streaming tévét nézők 75%-a bevallása szerint nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkától, amelynek hirdetését több eszközön is látta. Míg a hagyományos, lineáris tévénézőknek valamivel kisebb aránya, 64%-uk állította ugyanezt.

Az öt különböző európai ország streaming piaci jellemzőiről szóló, Streaming TV’s New Era névre keresztelt kutatást a Magnite oldalán lapozgathatjátok végig.

Fotó: Tech Daily / Unsplash

Kapcsolódó: