Elindult az új TCF 2.2 szabvány!

Megosztás

A szolgáltatóknak és kiadóknak 2023. szeptember 30-ig kell átállniuk az új TCF szabványra, amely 2023. május 16-án lépett életbe.

Annak érdekében, hogy az iparági szereplők megfelelését segítsék az ePrivacy Direktíva és a GDPR bizonyos követelményeinek, az IAB Europe keretein belül működő TCF munkacsoportok módosításokat hagytak jóvá a keretrendszerrel kapcsolatban. A közös munka során a munkacsoportok azon dolgoznak, hogy tovább egységesítsék azon információk és választási lehetőségek körét (valamint azok kezelését és kommunikációját), amelyeket a felhasználók számára biztosítani kell személyes adataik kezelése során.

Az esetjog és az adatvédelmi hatóságok iránymutatásai folyamatosan fejlődnek, és egészében még komolyabb követelményeket támasztanak az adatvédelem terén a piaci szereplőkkel szemben. A TCF 2.2 olyan érdemi változásokat hoz, amelyek célja, hogy a kiadók és szolgáltatók még jobban tudjanak alkalmazkodni a szabályozói kívánalmakhoz és a végfelhasználói igényekhez.

A főbb változások

  1. A jogos érdek jogalap eltörlése a reklámok és a tartalom személyre szabása esetében: A TCF hatályán belül a szolgáltatók a 3., 4., 5. és 6. cél esetében csak a hozzájárulást választhatják elfogadható jogalapként a regisztráció szintjén.
  2. A végfelhasználóknak nyújtott tájékoztatás javítása: A célok és a funkciók megnevezése és leírása megváltozott. A jogi szöveget el kell távolítani, és felhasználóbarát leírásokkal kell helyettesíteni valós felhasználási esetekre vonatkozó példákkal (illusztrációkkal) kiegészítve.
  3. A szolgáltatókra vonatkozó kiegészítő információk egységesítése: Az eladóknak további információt kell szolgáltatniuk az adatfeldolgozási műveleteikről, hogy ezeket az információkat a felhasználókkal is közölni lehessen:
    1. Az összegyűjtött adatok kategóriái.
    2. Megőrzési időszakok célonként.
    3. Érintett jogos érdek(ek), amennyiben értelmezhető.
  4. Átláthatóság a hirdetők tekintetében: A CMP-k kötelesek lesznek nyilvánosságra hozni a jogalapot megállapítani kívánó szolgáltatók teljes számát a felhasználói felület első oldalán.
  5. A felhasználók hozzájárulásának visszavonását megkönnyítő konkrét követelmények: A kiadóknak és a CMP-knek biztosítaniuk kell, hogy a felhasználók újra megjeleníthessék a CMP felhasználói felületeit, és könnyen visszavonhassák/módosíthassák beleegyezésüket.

További információért olvasd el a frissített irányelvek érintett részeit, valamint az IAB Europe blogposztját. A frissített technikai specifikációkat pedig itt találod, amelyről az IAB Tech Lab blogposztja itt olvasható.

Határidők

2023. június 30.

A szolgáltatóknak június 30-ig kell frissíteniük GVL-regisztrációjukat az új előírt információkkal (valamint bármely más előírt információval, amelyet korábban elmulasztottak frissíteni). Ezt a GVL regisztrációs portálra bejelentkezéssel tehetik meg, amelyet a TCF v2.2 új regisztrációs mezőivel frissítettek. A GVL új verziójában (v3) csak azok a szolgáltatók fognak megjelenni, amelyek a követelményeknek megfelelően frissítik GVL regisztrációjukat. A regisztrációjukat frissítő szolgáltatók a GVL jelenlegi verziójában (v2), amely a végrehajtási időszak végéig futni fog, továbbra is közzétételre kerülnek.

A GVL v3 heti rendszerességgel kerül közzétételre, amint a szolgáltatók frissítik regisztrációjukat itt, hogy a CMP-k tesztelhessék az új formátumot, és megkezdhessék az új felhasználói felületek kialakítását a szabályzat követelményeinek megfelelően.

2023. július 10. (emlékeztető)

A CMP-knek e határidőig kell az itteni értesítésnek megfelelően a consensu.org aldomainektől eltérő domainen hosztolniuk a szkriptjeiket.

2023. július 31.

Határidő a szolgáltatók számára a TCF-megfelelőségi értékelési űrlap kitöltésére és benyújtására a GVL regisztrációs portálon keresztül az itt leírt frissített TCF-megfelelőségi programok részeként.

2023. szeptember 30. – a végrehajtási időszak vége

A CMP-knek 2023. szeptember 30-ig kell végrehajtaniuk az új irányelveket és előírásokat. A CMP-k működését nem kell újra validáltatni az IAB-val, de az új követelményeknek megfelelést az IAB Europe rendszeresen ellenőrizni fogja a fenti dátum után. A CMP-k fejlesztéseinek támogatására az IAB Europe kiadott egy új CMP Validator Chrome-bővítményt, amely itt érhető el, és amely tartalmazza a TCF v2.2 összes követelményét. A szolgáltatóknak 2023. szeptember 30-ig kell bevezetniük az új irányelveket és előírásokat. A CMP-khez hasonlóan az új követelményeknek való megfelelést az IAB Europe rendszeresen ellenőrzi majd.

További információért nézd meg az IAB Europe weboldalán a TCF szekciót, vagy olvasd el a GYIK-et itt. Júniusban a kiadóknak, CMP-knek és szolgáltatóknak egyaránt szerveznek dedikált webináriumokat.

Illusztráció: TheDigitalArtist / Pixabay

Kapcsolódó: