Dentsu: A generatív AI kihasználása, az adatvédelmi és a fenntarthatósági célok határozzák meg 2024-et

Megosztás

A Dentsu ismét megjelentette a már 14 éve hagyománnyá vált, a következő esztendőre vonatkozó médiatrend előrejelzését, amelyben a technológiai innováció okozta radikális változásokkal, a versennyel, a társadalmi elfogadottsággal és a fenntarthatósági ambíciókkal kapcsolatos meglátásait osztja meg a piaci szereplőkkel. A globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózat összefoglalójában a következő időszakot meghatározó tíz trend lehetőségeit és kihívásait veszi sorra, amelyek várhatóan a fejlődés ütemére is hatással lesznek 2024-ben. Előrejelzésükben többbek között az alábbiakra hívják fel a figyelmet.

  • A generatív mesterséges intelligenciát az elmúlt évtized legmegosztóbb technológiai áttöréseként említik, amely a jövőben új szintre emelheti a cégek médiahatékonyságát. A Dentsu előrejelzésének alapját adó felmérésben tízből hat válaszadó arról számolt be, hogy a generatív AI-t már jelenleg is alkalmazzák marketingtevékenységeik során, de a technológia az elkövetkező hónapokban még inkább fókuszba kerül a médiatervezéstől kezdve a tartalomgyártásig, vagyis az emberi kreativitás támogató eszközeként fog funkcionálni.
  • 2024-ben a technológiai platformok közötti verseny is kiéleződik. A cégek a nehezebb gazdasági körülmények között igyekeznek még okosabban monetizálni szolgáltatásaikat, miközben adatbázisaik védelmére is erősebb stratégiát kell majd kidolgozniuk. Utóbbi elmaradása piaci versenyképességük romlásához vezethet. Ahhoz, hogy tovább tudják növelni hirdetési bevételeiket, még több energiát kell majd fordítaniuk felhasználóik megismerésére, megértésére és a minél pontosabban célzott üzenetek eljuttatására.
  • A növekedés a piaci szereplők számára azonban nemcsak a gazdasági fejlődésről fog szólni, hanem a fenntarthatóság szerepének erősödéséről is. A szén-dioxid-hatékonyabb, sokszínűbb és biztonságosabb online terek kialakítása a márkák számára fontos törekvés lesz a következő időszakban.

A Dentsu Pace of progress – 2024 media trends névre keresztelt kiadványát teljes egészében IAB-tagjaink Dokumentumtárunkban érik el.

Kapcsolódó: