A kampányok hétszer nagyobb hatást képesek elérni, ha a márkáknak sikerül megtalálniuk az arra legfogékonyabb közönségüket. Vagyis ahhoz, hogy egy hirdetés maximálisan kiaknázza a benne rejlő lehetőségeket, megfelelő médiakörnyezetre van szüksége – röviden ez az üzenete a Kantar Media Reactions idei tanulmányának, amelyben a 2023-as év legjelentősebb médiacsatornáit és márkáit gyűjtötte össze.
A Kantar Media Reactions egy évente megjelenő tanulmány, amelynek célja, hogy feltárja a folyamatosan változó médiakörnyezet mozgatórugóit, és megmutassa, hogyan érdemes közöttük navigálni. A kiadvány a médiavásárláshoz szükséges döntésekhez igyekszik útmutatást adni úgy, hogy külön listázza a fogyasztók és a marketingesek által leginkább kedvelt csatornákat, legnépszerűbb médiamárkákat. A marketingesek a mediamix összeállításakor sokszor alábecsülik azt, hogy a fogyasztók milyen csatornákon látnák szivesen kedvelt márkáik hirdetéseit. Érdemes is megnézni, hogy sokszor a két tábor preferenciasorrendje mennyire eltér egymástól – hívják fel a figyelmet a kiadvány szerkesztői.
A tanulmány elkészítéséhez közel 16 000 fogyasztót kérdeztek meg a világ minden tájáról, és összesen 23 piac 330 márkaképviseletének 900 vezető marketingesének véleményét tartalmazza. Hogy pontosan melyik az a csatorna, amit a fogyasztók és a marketingesek is egyformán kedvelnek, vagy hogy a különböző hirdetési csatornának milyen előnyei és hátrányai vannak, arról a Kantar Media Reactions 2023 kiadványban lehet olvasni, amelyet IAB-tagjaink a Dokumentumtárunkban is megtalálnak.
Kapcsolódó:
- Felmérték, miért jó egy márkának a hirdetésekkel bélelt streamingen megjelenés
- Egy kis figyelmet kérsz, de méred is? Kérdezte a Teads a marketingesektől
- Retail media kisokost készített az IAB Europe