A brit The Trade Desk Intelligence és a YouGov piackutató cég arról készített közös felmérést, milyen hatással lehet a márkákra, ha reklámokkal támogatott streaming platformokon jelennek meg. A felmérésben 2 589, az Egyesült Királyságban élő 18 évesnél idősebb embert kérdeztek meg, az adatfelvétel 2023. június utolsó 10 napjában zajlott. A felmérésből kiderül, hogy a streaming népszerűsége töretlen: a nézők gyakorlatilag minden korosztályt és demográfiai csoportot képviselve a legkülönbözőbb platformon és eszközön fogyasztanak streamelt tartalmakat.
- A britek 60%-a akár három streaming szolgáltatást is használ. A streaming által végtelen tartalomtárat kínáló szórakozási lehetőség jelenti a hatalmas vonzerőt, és minden demográfiai csoport azt állította, hogy a médiatípusban leginkább a rugalmasságot és a keresett tartalmak egyszerű elérhetőségét kedveli.
- A streaming-tartalmakat néző britek 56%-a mondta azt, hogy ilyenkor teljes figyelmet fordít arra, amit néz. A kutatás szerint a streaming és a catch-up TV (az élő műsort kínáló tévécsatonák online, késleltetve visszanézhető tartalmait biztosító szolgáltatás) számítanak a legjobb médiacsatornának a hirdetők számára, mert ezeken akkor találják el üzeneteikkel a fogyasztókat, amikor azok a leginkább fogékonyak rájuk és leginkább alkalmasak a bevonódásra.
- A megkérdezettek 52 százaléka mondta azt, hogy ha olcsóbb vagy akár ingyenes streaming szolgáltatást kapnának, nem zavarná őket, ha reklámokkal bélelnék azt – pláne akkor, ha azok a hirdetések relevánsak is lennének számukra.
- A megkérdezettek 50%-a a júniusig tartó elmúlt egy évben már kevesebb időt töltött hagyományos tévézéssel, 43 százalékuk pedig azt mondta, hogy a tavalyi évhez képest több streaming és catch-up TV tartalmat néz. Ezek az arányok pedig azt üzenik a hirdetőknek, hogy újra kell gondolniuk, milyen üzenetekkel érik el ezt a változó és új közönséget.
Hogy pontosan melyik korosztályhoz tartozó nézettségi arányok okozták a legnagyobb meglepetést a felmérés készítői számára, és milyen műfajok számítanak a legnézettebbnek az Egyesült Királyságban elérhető streaming platformokon, arról a felmérésben részletesen is olvashattok. A kiadványt IAB-tagként teljes terjedelmében a Dokumentumtárunkból tölthetitek le.
Fotó: Tech Daily / Unsplash
Kapcsolódó:
- Frissítette programmatic CTV útmutatóját az IAB Europe
- Erdélyi Eszter: A videós piac folyamatosan nő, mindenképp foglalkozni kell vele!
- NMHH: Megindult a televízió-előfizetések lemorzsolódása, erősödik a streaming
- Egyre nagyobb a hirdetésekkel bélelt streaming tévézők köre Európában
- A reklámokat utáljuk, a tévé unalmas, a streamingen semmit nem találunk: videós piac a sztereotípiáink fogságában