Retail media kisokost készített az IAB Europe

Megosztás

Az IAB Europe Retail Media Munkacsoportjának szakértői a nemzeti IAB-k képviselőivel közös, több hónapos egyeztetés után 101 Guide to Retail Media címmel jelentették meg első kiadványukat, hogy a kiskereskedelmi médiára vonatkozó páneurópai definíciókat összegyűjtve egy olyan útmutatót adjanak a piaci szereplők kezébe, amely megnyitja az utat a retail media iparág szabványosítása előtt.

A kiadványban igyekeznek minél pontosabban meghatározni, hogy mit értünk ma retail media alatt, hogyan működik a gyakorlatban, miért fontos a használata a márkák számára, hogyan lehet ezen a csatornán megjelenéseket vásárolni és hogyan lehet azok teljesítményét mérni. Az útmutató mindemellett számos definíciót és néhány esettanulmányt is tartalmaz, amelyek gyakorlati példaként szolgálhatnak a területen érdekeltek számára.

A dokumentumban arról is írnak, hogyan készítik elő a kiskereskedelmi média szabványosításának útját, amelyet egy néhány héttel ezelőtt zárult európai felmérés is megalapozott. Jelenleg ugyanis nem léteznek egységes sztenderdek a kiskereskedelmi médiára vonatkozóan, ezért a munkacsoport egy rövid kérdőívben térképezte fel, hogy melyek a legfontosabb témák és legérzékenyebb hiányosságok ezen a területen, amelyek mielőbbi megoldásra várnak. A felmérésben résztvevő, vásárlói oldalt képviselő szereplők több mint kétharmada (70%) gondolta úgy, hogy a retail media befektetéseket a szabványok hiánya akadályozza leginkább. Arra a kérdésre pedig, hogy pontosan mely szabványokat tartják a legfontosabbnak, a vásárlók 90%-a és az eladók 84%-a a média és az attribúció mérését jelölte meg válaszként. A felmérés eredményeit Dokumentumtárunk ezen fiókjában részletesen is megtaláljátok, a 101 Guide to Retail Media kiadványt pedig innen tölthetitek le.

Az IAB Europe 2022 őszén jelentette be, hogy új munkacsoportot alakított a retail media számára, amely lehetőséget ad a piacági szereplők közös gondolkodására, a legújabb ismeretek átadására, és olyan egységes ajánlások, szabványok elkészítésére, amelyek ezen új, nagy lehetőséget ígérő hirdetési szegmens működéséhez, formálásához szükségesek.

Nyitókép: CardMapr.nl / Unsplash

Kapcsolódó: