A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) által készített szakmai kiadványban 147 szerző és 24 rovatvezető mutatja be összesen 420 oldalon az üzleti, társadalmi, környezeti kihívásokra reflektáló trendeket. A hazai marketingszakma összefogásának eredménye a Marketing Trendbook, amelyhez a szakértők a szektor különböző területeiről kerültek ki.
„A Trendbook helyzet- és jövőképet ad, valamint iránytűként funkcionál minden fejlődni akaró egyén és szervezet számára. Amíg a marketing segít eligazodni a megváltozott világunkban, addig a Trendbook irányt mutat a marketing világában. A kiadvánnyal az a célunk, hogy láttassuk a marketing megváltozott szerepeit az üzleti és társadalmi értékteremtésben; teljeskörűen bemutassuk a marketing legfontosabb területeit globális és hazai szinten. Szeretnénk egy szakmai összefogást teremteni a tudás megosztásáért, és mindezt a tudást könnyen elérhetővé tenni” – idézi a közlemény Hinora Ferenc, az MMSZ elnökének gondolatait.
“A kiadvány átöleli azokat a területeket, amelyek a szerkesztők szerint ma a marketing világát alkotják. Az időszerűségét az is mutatja, hogy az elmúlt öt évben talán többet változott a marketing világa, mint az elmúlt 20 évben összességében. Egészen messze kezdünk kerülni a kizárólag purpose alapú márka hangoztatástól, rövid távú tranzakciókra épülő kampányvilágtól, és egy új, holisztikusabb megközelítés felé indulunk” – fogalmazott Bánhegyi Zsófia, a Marketing Trendbook ötletgazdája és szakmai projektvezetője, az MMSZ elnökségi tagja.
A kötetben szereplő tartalmak többek között olyan témákkal foglalkoznak, mint a mesterséges intelligencia szerepe, a generációk közti különbségek, a generációmenedzsment, az influenszerkommunikáció kihívásai és jövője, az omnichannel stratégia, a social média, a marketing szuperereje vagy az adatvezéreltség.
A kiadvány a marketing- és kommunikációs szakma szereplőit célozza a kkv-szektortól a nagyvállalatokig, a felsővezetőktől és a vállalati döntéshozóktól kezdve a fiatal pályakezdőkön át a felsőoktatásban tanulókig. De minden olyan érdeklődőnek hasznos lehet, aki szeretne gyakorlati tudást szerezni, és egyben arról is képet kapni, hogy hol tart ma a szakma és kik a meghatározó szereplői. A Marketing Trendbook a szerkesztők tervei szerint kétévente jelenik majd meg, hogy a lehető legfrissebb tudást gyűjtse össze és ossza meg.
A teljes TrendBook letöltéséhez ezen az oldalon lehet hozzáférést kérni, de ugyanitt a kiadvány nyomtatva is megrendelhető.
A Marketing Trendbook szerkesztői, rovatvezetői:
- Román Balázs, főszerkesztő
- Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, az MMSZ Elnökségi tagja
- Bujáki Zsolt, kommunikációs igazgató
- Dr. Katona Norbert, a Neumann János Egyetem egyetemi docense, MMSZ tagozatvezetője
- Dr. Papp-Váry Árpád, az MMSZ alelnöke, a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) marketing-mesterképzésének vezetője
- Éless Dénes, a Szerencsejáték Zrt. sportmarketing-vezetője
- Hampuch Richárd, a BETONE Media vezérigazgatója
- Harcsa Beáta, a Bonafarm stratégiai és marketingigazgatója
- Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója
- Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese
- Juhász Péter Tibor, a Vodafone és a DIGI márkaigazgatója
- Klenovszki János, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó ügyvezető igazgatója
- Kósa Margó, Miniszteri Tanácsadó a Kulturális és Innovációs Minisztériumban
- Kovács András Péter, a Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője
- Kölcsei Gergely, a Tomorrow Reklámügynökség társalapítója és tulajdonosa
- Lobenwein Norbert, fesztiválszervező VOLT, Sound, STRAND; a B my Lake egyik alapítója, Akvárium Klub egyik tulajdonosa, vezetője
- Márton Katalin, a Praktiker HR&CSR igazgatója
- Mérő Ádám, a The Coca-Cola Company, consumer & shopper CX directora
- Németh Flóra, a Magyar Telekom PR & Content Product Ownere
- Pellion Ágnes, az EY brand, marketing- és kommunikációs vezetője
- Salem Dániel, a The Heineken Company globális kategóriamenedzsere
- Steigervald Krisztián, generációkutató, tréner
- Tőrös Balázs, kommunikációs tanácsadó, tartalomgyártó
- Van Der Wildt Nikolett, a Szentkirályi Magyarország fenntarthatósági és PR-vezetője
- Varga G. Gábor, az Uniomedia tartalom- és PA-igazgatója
Kapcsolódó:
- Szakemberhiány, válság és a reklámszakma megkopott vonzereje: Csak futunk a digitális tehetségek után
- Néz Kata: A pályakezdő fiatalokat, a jövő digitális tehetségeit kell támogatnunk
- IBS: Sok esetben egy mikrotanúsítvány alkalmasabb a tudás igazolására, mint a diploma