Eldőlt: 2024-ben sem kell reklámadót fizetni

Megosztás

A reklám- és médiaipar képviseletében a Magyar Reklámszövetség még az ősszel kezdeményezett tárgyalásokat a kormánnyal a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbításáról. A reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adótörvények módosításáról szóló előterjesztésébe. A törvényjavaslatot a Parlament múlt héten megszavazta, november 30-án pedig a Magyar Közlönyben is megjelent, hogy 0% marad a médiaipar különadója 2024. december 31-ig. (Forrás: Magyar Közlöny, 2023. évi 171. szám, 2022.11.30., 25. oldal)

A legutóbbi MRSZ Barométer felmérés reklámadóra vonatkozó kérdéseire adott válaszok alapján a kommunikációs piaci döntéshozók több mint 80%-a szerint 2023-ban a 0%-os reklámadó segítette az iparág alkalmazkodását a polikrízishez. Ugyanebből az aspektusból a cégek több mint 65%-a-nak működését erősen érzékelhetően megnehezítené, ha ez az iparági adónem a jövőben visszavezetésre kerülne.

„A Reklámszövetség a reklámadó koncepciójának felmerülése óta hangoztatja szakmai ellenérveit a különadóval szemben: a reklámadó visszavezetése és fennmaradása kontraproduktív, a várt gazdasági növekedés ellen hat, gátolja a gazdasági stabilitásban jelentős szerepet játszó reklámipar eredményességét. Az MRSZ ezért továbbra is azon a véleményen van, hogy hosszútávon a reklámadót végérvényesen ki kell vezetni, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló hazai reklámipar tudja erősíteni a magyar gazdaságot” – idézi a közlemény Gulyás Jánost, az MRSZ elnökét.

Fotó: Joe007 / Pixabay

Kapcsolódó: