🥈A TikTokon kelt önálló életre a Telekom mobiljába jóságokat pakoló Vass Mari karaktere

Megosztás

A tizenhárom részes Marsra Magyar! sitcom karaktereire építő reklámok közül a Telekom egyik készülékajánlatáról szóló hirdetéssel nevezett a Mito Creative csapata az IAB Digitális videó Munkacsoport által meghirdetett Év videós hirdetése versenyre, amelyen megosztott* második helyezést értek el. A díjazottakat kérdeztük a videós kreatív készítésének hátteréről, kihívásairól és a reklámok utóéletéről.

Kampány neve: Marsra Magyar!
Kreatív ügynökség: Mito Creative
Hirdető: Magyar Telekom
Médiavásárló: Wavemaker
Producer: Pusztai Ferenc (KMH Film)
Rendező, kreatív író: Végh Zsolt (OOB Creative)
Forgatókönyvíró: Kálmánchelyi Zoltán (OOB Creative)
Kreatív író: Wágner Levente (OOB Creative)

Kampány célcsoportja: A Telekom felhasználóira a jelenlegi gazdasági helyzetben rengeteg teher nehezedik. Azért, hogy a márka most sem a probléma, hanem a megoldás része legyen, szeretett volna valami valódit és többet adni a felhasználóinak. Így lett Magyarország történetében először egy márka – a Telekom – producer és alkotótárs egy sorozat létrejöttében.

Kampány üzenete: Az aktivitás átfogó üzenete, hogy a mostani nehéz időkben is megéri a Telekomot választani, mert a márka több mint 80 “jóságot”, azaz meglepetést, extra szolgáltatást és megtakarítást hoz az ügyfeleknek. A sorozat pedig egy kis könnyedséget és nevetést csempész az életükbe.

Kampány célja: Létrehoztunk egy tartalmi univerzumot, aminek része egy 13, egyenként kb. 20 perces részből álló sitcom, amiben olyan színészek szerepelnek, mint Csőre Gábor, Badár Sándor, Stefanovics Angéla vagy épp Thuróczy Szabolcs. De a tartalmi univerzum nem áll meg ott, hogy a Telekom alkotóként és producerként készítője volt egy sorozatnak. Az igazi érdekesség az, hogy öt hónapon keresztül minden kampányunk és tartalmunk is ebben az univerzumban játszódik. Így nemcsak egy reklám és tartalmi platformot hoztunk létre, és nem is csak egy sorozatot, hanem a kettőt együtt.

Igazán érdekes, egyedülálló és izgalmas kísérlet volt, hogy hogyan tud valami több lenni, mint 30 másodperc, és hogyan tud valami szórakoztató lenni kereskedelmi és tartalomfogyasztási céllal egyaránt. A sorozat egyes elemei a Telekom által nyújtott “jóságokat”, azaz hasznos szolgáltatásokat, kedvezményeket és meglepetéseket mutatták be szórakoztató formában. Ez a film egyik készüléklajánlatukról szólt és hívta fel a figyelmet a készülékekhez elérhető biztosításra is.

Mi volt a legfontosabb megrendelői kérés, kikötés, szempont a videós kreatívhoz?
Maradjunk a Marsra Magyar! univerzumon belül. És pont. Fantasztikus élmény volt, hogy azután, hogy megszületett az ökoszisztéma, nem kikötést, hanem lehetőséget kaptunk. Lehetőséget arra, hogy úgy és olyan tartalommal töltsük meg azt, amit mi jónak, hatékonynak, viccesnek, marsra magyarosnak gondoltunk.
Mi volt a legnagyobb kihívás a készítésekor?
Olyan videót kitalálni és készíteni, ami nemcsak reklámként, hanem önálló tartalomként is megállja a helyét.

A videó fogadtatása kapcsán volt olyan visszajelzés, jelenség, hatás, amelyre nem számítottatok?
Egyrészt a számok és az engagement, amit a tartalom hozott. Másrészt pedig egy ponton azt vettük észre, hogy Vass Mari karaktere, mondatai meme-szerűen kezdtek el önálló életet élni a TikTokon.
@marsra_magyar Szevasztok, Vass Mari vagyok! Ez a tutoriál a flexelésről szól. Fontos, hogy amikor flexelsz, akkor laza legyen a karod, és tökösen nyomd a gépet! #hajnalvasad #marsramagyar #foryou #foryoupage #viralvideo ♬ Funny – Gold-Tiger

Érdekesség / behind the scenes:
A Marsra Magyar! gyártási szempontból is rendhagyó volt. Megszoktuk, hogy egy 30 másodperces reklámfilmet egy-két napig forgatunk. Majd – ellenben a szokásos gyakorlattal – volt olyan social kontentünk, aminek a gyártásával kb. tíz perc alatt végeztünk.
Végh Zsolt, rendező, kreatív író és Wágner Levente kreatív író az OOB Creative ügynökségtől az Év videós hirdetése 2023 verseny díjátadóján (Fotó: Polyák Attila)

A reklám készítésében résztvevőknek innen is gratulálunk az Év videós hirdetése 2023 versenyen elért II. helyezésükhöz!

* Az Év videós hirdetése 2023 versenyen a szakmai zsűri azonos pontszámmal értékelte a Marsra Magyar! és a Finish – Mentsük meg vizeinket! videós kreatívokat, ezzel két második helyezett is született.

Kapcsolódó:

 

A díjátadót és a Video 2024 IAB Cafét támogatta:

A rendezvényhez a helyszínt biztosította: