A hirdetések láthatósága
A hirdetések hatékonyságának értékelése során használt fogalom, mely azt határozza meg, hogy egy adott megjelenés a böngészőablak aktív részén jelenik-e meg, azaz a hirdetés észlelhető–e a felhasználók számára.
A látható pixelek arányára és időtartamára vonatkozó kritériumokat a platform, a hirdetés elhelyezkedése és maga a hirdetési formátum határozza meg. Jellemzően viewable impressionként, azaz látható megjelenésként hivatkozunk ezekre.
Azt, hogy egy adott kampány során a megjelenések mekkora százaléka tekinthető láthatónak, a viewability rate fejezi ki. Ez a láthatónak ítélt (mért) megjelenések aránya a megjelenések teljes számához viszonyítva, a mérést végző szolgáltató definíciója alapján.
A nemzetközi IAB definíció értelmében:
- Desktopon a hirdetés pixeljeinek 50 százaléka a látható képernyőn jelenik meg, minimum 2 egybefüggő másodpercig.
- Mobilon a hirdetés pixeljeinek 50 százaléka a látható képernyőn jelenik meg, applikáció esetén a letöltött applikációban látható (eszközön megjelenő részén) minimum 2 egybefüggő másodpercig.
- Nagyobb (legalább 242 ezer pixeles) hirdetések esetében a reklám pixeljeinek legalább 30 százaléka látható az aktív böngészőablakban.
- In-stream videó hirdetések esetén a reklám pixeljeinek 50 százaléka látható az aktív böngészőablakban legalább 2 másodpercig. Az nem kikötés, hogy a videó elején kell lennie a 2 egybefüggő másodpercnek.
- A különböző hirdetéskiszolgáló rendszerek ettől eltérő pixelszám és idő kritériumot is alkalmazhatnak.