58 százalékkal bővült az európai mobilreklám-költés

Megosztás

Az IAB Europe és az IHS közölt mobilköltés adatokat nemrégiben. Az európai számok mellett globális kitekintést is kaptunk.

2015-ben a globális mobilreklám-költés elérte a 37 milliárd eurót, ami 68,2 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. Emögött egyrészt a fogyasztók mobilra vándorlása, másrészt a marketingtechnológiák fejlődése áll, emeli ki az IAB Europe.

Ha a mobil bővülését tovább bontjuk, a legnagyobb arányú növekedést (92,6%) a displaynél látunk, míg a keresőköltés 51,8 százalékkal, az üzenetküldésre fordított összegek pedig 20 százalékkal emelkedtek tavaly. Utóbbi esetében a felhasználói tevékenység egyre inkább áthelyeződik a mobilszolgáltatók megoldásaiból az applikációkba.

2015-ben a globális mobiltorta több mint felét (52,3%, avagy 19 milliárd euró) a display hasította ki, a search részesedése 42,8% (16 milliárd euró) volt, míg az üzenetküldés részaránya tovább csökkent és a múlt évben 5 százalékon (2 milliárd euró) zárt.

A világ mobilköltéséből Észak-Amerika hasítja ki a legnagyobb részt 45 százalékkal (17 milliárd euró), melyet az Ázsai-Csendes-óceáni térség (34%, 13 milliárd euró) és Európa (19%, 7 milliárd euró) követ. Latin-Amerika és a Közel-Kelet & Afrika régiók részaránya egyelőre nem éri el az 1 százalékot (0,7% és 0,9%).

A növekedés üteme tavaly minden régióban erőteljes volt, csupán a Közel-Kelet & Afrika régió maradt el 37 százalékkal. Az élen az Ázsia-Csendes-óceáni térség áll 69 százalékos bővülési ütemmel, amelyet Észak-Amerika (67%), Latin-Amerika (60%) és Európa (58%) követ.

Az látható tehát, hogy az érett piacokon is jelentős egyelőre a bővülés, az Egyesült Államokban például 2014-ről 2015-re 66 százalékos volt. Az Egyesült Királyságot érintő friss hír szerint pedig 2016 első félévében a mobildisplay-költés első alkalommal haladta meg a desktop és tablet költést együttesen.

Az IAB Europe és az IHS kutatását regisztrációt követően le lehet tölteni.