Pozitívan fogadta a piac a TCF 2.0 keretrendszert

Megosztás

Az IAB Europe nemrégiben számolt be a TCF 2.0 keretrendszert érintő fejleményekről és az átállás módosított menetrendjéről.

Az IAB Europe közlése szerint a TCF 2.0 2019 augusztusi bejelentése óta 365 piaci szereplő csatlakozott a keretrendszerhez. Az elmúlt hat hónap az új követelményekhez és specifikációkhoz való alkalmazkodásról szólt, a keretrendszernek való megfelelés határideje 2020. március 31. volt.

Az IAB Europe külön a TCF 2.0-nak dedikált aloldalán rengeteg anyag érhető el a keretrendszerről és a kapcsolódó specifikációkról és teendőkről. Ezek a tudásanyagok és a csatlakozási lehetőség megtalálhatók itt: http://iabeurope.eu/tcf-2-0/. Az átállás június végével válik teljessé, akkor szűnik meg a TCF 1.1 támogatása.

A közben némileg módosított átállási periódus így néz ki jelenleg:

A keretrendszerhez csatlakozott eddig többek között az Adobe, az Axel Springer, a Criteo, a Deutsche Post, a GroupM, az IAS, a MediaMath, az Oracle, a Rubicon Project és a Trade Desk is. A teljes lista elérhető itt: http://iabeurope.eu/vendor-list-tcf-v2-0/

A TCF 2.0 keretrendszert a piaci szereplők 2019. augusztus 21. óta használhatják. A TCF használatával a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a GDPR és az ePrivacy Directive előírásainak is megfelelnek. A keretrendszerhez tartozó műszaki specifikációk és eljárási rendek abban segítik a digitális reklámok és célzott tartalmak publikálási folyamatában részt vevő vállalatokat, hogy jogkövetően tudjanak dolgozni.