16 százalékkal nőtt az amerikai digitális piac 2019-ben

Megosztás

Az IAB közzétette az elmúlt évre és az idei első negyedévre vonatkozó számokat, emellett a koronavírus hirdetéspiaci árakra gyakorolt hatását is vizsgálta.

2019-ben az amerikai digitális reklámpiac erős évet zárt 16 százalékos növekedéssel és 124,6 milliárd dolláros piacmérettel. A bővülés üteme ugyan csökkent az előző évekhez képest, de ez elsősorban a piac érettebbé válásának tudható be. Ha csak a kulcsfontosságú negyedik negyedévet vizsgáljuk, éves összehasonlításban tavaly az amerikai piac 12,9 százalékkal haladta meg a 2018-as értéket.

A bővülés egyik fő motorja a digitális videó volt, akár desktop, akár mobil platformról van szó. Ez a szegmens az előző évet 33,5 százalékkal meghaladva 21,72 milliárd dolláros értéket ért el. Feltörekvőben van a digitális audio is, amely 21,2 százalékos bővülés nyomán 2,72 milliárd dollárral zárta 2019-et.

2020 első negyedéve még a növekedésről szólt: az amerikai digitális piac ebben az időszakban 31,4 milliárd dollárt produkált, ami 12 százalékkal haladta meg 2018 ugyanezen időszakát. Ehhez az adathoz érdemes hozzátenni, hogy márciusban már számos kiadó bevételcsökkenésről számolt be.

A koronavírus erős nyomást gyakorol a kiadók digitális hirdetési áraira: az IAB kutatása szerint kétharmaduk számolt be CPM-csökkenésről. A legkomolyabb hatás a hagyományos display-t érte, ebben a szegmensben 30% fölötti a csökkenés, mind desktop, mind mobil platformon.

Ha eszköz alapon vizsgáljuk az árak változását, akkor a legellenállóbbnak az olyan netre kapcsolt eszközök bizonyultak, mint az okostévék, a streaming stickek vagy a játékkonzolok – ezek esetében a médiatulajdonosok átlagosan 6 százalékos csökkenésről számoltak be, miközben az esés mértéke desktopon 27, okos telefonon 28, táblagépen pedig 29 százalékos.

A reklámpiaci számok, az árkutatás és a médiahasználati szokások alakulása is megismerhető bővebben ezen a linken.