Cookie témában figyelmeztet az amerikai IAB

Megosztás

Nem készült fel a harmadik feles cookie-k kivezetése utáni világra az iparág, figyelmeztet az amerikai IAB új jelentésében.

Megjelent az IAB friss State of Data jelentése, amelyben a szakmai szervezet megkongatja a vészharangokat. Úgy látják, hogy a hirdetők csak néhány lépésre vannak attól, hogy elveszítsék képességüket a reklámkampányok mérésére, és nem igazán látszik iparági konszenzus a teendőkkel kapcsolatban.

Angelina Eng, az IAB Programmatic+Data Center mérés és attribúció területért felelős alelnöke szerint a piacnak sokkal diverzifikáltabb közelítést kellene alkalmaznia, különben hamarosan sötétben kell tapogatóznia, és éves szinten 10 milliárd dolláros bevételről kell lemondania.

A State of Data kutatás ötödik alkalommal jelent meg az Ipsos-szal közreműködésben, és azt vizsgálja kvalitatív és kvantitatív eszközökkel, hogy az adatvédelmi szabályozás, a third-party cookie-k kivezetése és a cross-media célzási lehetőségek és kihívások hogyan befolyásolják a hirdetések mérhetőségét.

Úgy tűnik, a hirdetők abban bíznak, hogy a kiadók és a technológiai cégek működőképes megoldásokat fognak találni, ám ezeknek egyelőre semmi jele. Néhány adat a jelentésből:

  • Az iparági szereplők 69%-a az elmúlt egy évben nem növelte az AI használatát,
  • A megkérdezettek kétharmada nem változtatott a mérési stratégiáján,
  • 2021-ben mindenki megállás nélkül a first-party adatokról beszélt, ám meglepő módon a third-party adatokra többet költöttek az előző évhez képest, miközben 60% nem növelte first-party data területen a befektetéseit.

Eközben az iparági vezetők 60%-a szerint a harmadik feles cookie-k eltűnése hatással lesz a kampányok mérésére, és a megkérdezettek kevesebb mint fele (46%) rendelkezik tényleges tudással a Google Privacy Sandbox-ról. Az olyan megoldások esetében, mint a The Trade Desk féle Unified ID 2.0 vagy a Microsoft által kínált Parakeet, még rosszabb a helyzet.

Az IAB által találó (és magyarul csak sután lefordítható) kifejezéssel “measurement blackout”-nak nevezett állapotot a szakmai szervezet szerint akkor lehet elkerülni, ha az iparág szereplői:

  • közös nyelvet, univerzális sztenderdeket és KPI-okat dolgoznak ki,
  • új, privacy fókuszú megoldásokat dolgoznak ki a célozhatóság és a mérés területén,
  • cross-channel közelítést alkalmazva ténylegesen építenek a már meglévő technológiai sztenderdekre.