Csütörtökön közleményben jelentette be az IAB Europe, hogy új munkacsoportot alakított a retail media számára, amely lehetőséget ad a piacági szereplők közös gondolkodására, a legújabb ismeretek átadására, és olyan egységes ajánlások, szabványok elkészítésére, amelyek ezen új, nagy lehetőséget ígérő hirdetési szegmens működéséhez, formálásához szükségesek.
A kiskereskedelmi média szektora Európában évről évre rohamtempóban bővül, kulcsfontosságú eleme a médiaterveknek. Tavaly 7,9 milliárd eurós forgalmat bonyolított a piacon, és 2026-ra várhatóan eléri a 25 milliárd eurót is. Az IAB Europe és a Microsoft elemzőcége, a Xandr nemrég készítette el legfrissebb kutatását a retail media európai helyzetének feltérképezéséről, amelyből kiderül, hogy a megkérdezett hirdetők 92%-a és az ügynökségek 74%-a jelenleg is partnerkapcsolatban áll kiskereskedőkkel a fogyasztók jobb, gyorsabb elérése érdekében.
A teljes, Retail Media Opportunity nevű kutatás eredményei novemberben lesznek elérhetőek, de az IAB Europe és a Xandr már október 27-én délután négy órától egy webinárium keretében tervezi bemutatni a kutatás legfontosabb sarokpontjait. Az eseményre ezen az oldalon keresztül lehet regisztrálni.
Az új munkacsoport minden IAB Europe-tag előtt nyitva áll, és arra rendezkedett be, hogy segítséget nyújtson a kiskereskedelmi médiakörnyezet és előnyei megismeréséhez, támpontot adjon a retail csatornák felhasználási lehetőségeihez, és kidolgozza a piac további növekedését szolgáló egységes sztenderdeket.
Fotó: wendy julianto / Pixabay
Kapcsolódó:
- “Ideje, hogy mi is cselekedjünk!” Fenntarthatósági munkacsoport alakult az európai IAB-nál
- Új elnököt választott az IAB Europe
- IAB Europe: Soványabb büdzsék, növekvő private dealek a programmatic piacán
- Friss, digitális hirdetési szabályzatokat közölt az IAB Europe
- Skai: a retail és a közösségi médiás hirdetések vitték a második negyedévet