Az IAB Europe Programmatic Trading Committee szakértői 2021 tavaszán dolgoztak ki egy útmutatót azzal a céllal, hogy európai szintű áttekintést nyújtsanak a Connected TV programmatic ellátási láncáról és a hirdetők rendelkezésére álló lehetőségekről, kiemelve néhány, már bevált gyakorlatot az alkalmazására. Ezt az útmutatót frissítették idén február végén, amelyben már nemcsak arról írnak, miért fordult a hagyományos lineáris televíziózás fogyasztóinak egy része az online streaming, majd a CTV felé, hanem a hirtelen megugró CTV-költésekre is számszerűen rámutatnak.
“Európában a CTV óriási lehetőséget tartogat a hirdetők számára, ahhoz azonban, hogy ezeket a lehetőségeket teljes egészében kiaknázhassa az európai piac, fontos, hogy méretében minél nagyobbra nőjön, vagyis minél több lokális piacon elérhetők legyenek az automatizált módon kínált CTV-s hirdetési lehetőségek” – fogalmaznak a kiadványban. A 2021-es évben az ilyen hirdetési költések összege több mint 56 százalékkal emelkedett meg az előző évhez képest Európában, és becslések szerint a 2022-es teljes évre újabb 35 százalékos növekedést fognak mutatni a számok (Forrás: Statista.com). A kiadvány idézi a Nielsen Global Marketing Report legutóbbi jelentését is, amelyből kiderül, hogy a globális márkák 51%-a 2023-ban még nagyobb költést tervez az OTT / CTV szegmensben, vagyis a CTV a programmaticon belül továbbra is az egyik legfontosabb növekedési terület lesz.
A frissített útmutató célja, hogy bemutassa, hogyan tud automatizáltan működni egy CTV-hirdetés, hogyan lehet azt a leghatékonyabban használni, és hogyan érdemes az erre épülő kampányokat optimalizálni. Mindeközben azokkal a kihívásokkal is foglalkozik, amelyekkel a médiatervezők a mindennapokban szembesülnek, így a technológiai feltételek megteremtése kapcsán felmerülő nehézségeket is sorra veszi.
A CTV-szektorral kapcsolatos legfontosabb fogalmak definícióiról, a mérési lehetőségekről és az európai szinten egységes piaci meghatározásokról szóló 2023-as útmutatót az IAB Europe weboldaláról lehet letölteni, de IAB-tagjaink a Dokumentumtárunkban közvetlen is elérik.
Fotó: Tech Daily / Unsplash
Kapcsolódó:
- A reklámokat utáljuk, a tévé unalmas, a streamingen semmit nem találunk: videós piac a sztereotípiáink fogságában
- Kevesebbet tévéztünk és reklámot sem néztünk annyit, mint egy évvel korábban
- Harmadával nőtt a globális CTV-költés
- Globálisan szolidan növekvő reklámköltést, a retail mediának szép számokat jósol a Dentsu
- Brid.TV: Szegeden nyitottunk irodát a magyar videós igények kiszolgálására
- H-kereskedelem, metaverzum, kreátorok, adatvédelem: a digitális piac kihívásai 2023-ban
- IAB Europe: Soványabb büdzsék, növekvő private dealek a programmatic piacán