A retail media digitális hirdetési költései Európában 2027-re várhatóan elérik a 25 milliárd eurót, a Skai tavaly májusi előrejelzése szerint pedig addigra globálisan a digitális médiatorta egyötödét fogja kitenni. A retail media tehát alaposan átalakítja és folyamatosan finomhangolja a digitális hirdetési ökoszisztémát, új lehetőséget kínálva a hirdetőknek a fogyasztók eléréséhez és a first party adatok megszerzéséhez. A márkák számára egyre fontosabbá válik, hogy a lehető leghatékonyabban tudják felmérni a befektetési lehetőségeiket, ezért az IAB Europe elkészített egy, a retail media digitális hirdetési rendszerének legfontosabb mozgatórugóit összegző térképet.
A szervezet Retail Media Bizottsága által összeállított kiadvány célja, hogy átlátható módon rendszerezze és folyamatosan kövesse a szektor változását. A térkép hasznos forrás lehet a médiavásárlók számára, segítségével az Európában működő, jelentősebb retail media szereplők által kínált on-site, off-site és in-store lehetőségekbe láthatnak be, miközben fontos információt kapnak a célzási és mérési lehetőségekről is – olvasható az IAB Europe közleményében.
Az európai kiskereskedelmi kínálatot ábrázoló térképet az IAB Europe negyedévente frissíti, a következő április elején jelenik meg. A térképet IAB-tagjaink Dokumentumtárunkban érik el, a hirdetési formákat összegző egyodalas kiegészítését Retail Media Advertising Product Matrix címmel pedig innen lehet letölteni. A térkép egy újabb fontos adalék a retail media európai szabványainak kidolgozásához, hiszen ezt a munkát alapozta meg a legutóbb kiadott, 13 oldalas fogalomtár és a szeptemberben 101 Guide to Retail Media címmel megjelent kisokos is.
Kapcsolódó:
- Retail media fogalomtárat tett elérhetővé az IAB Europe
- Retail media kisokost készített az IAB Europe
- Európai felmérés a retail media helyzetéről
- Epsilon: The state of retail media in 2023
- Criteo: How to scale for retail media success
- Skai: A retail media szelete a digitális médiatorta közel egyötödét is elérheti 2027-re