IAB Europe: Útmutató a februártól alkalmazandó DSA rendelethez

Megosztás

A 2022 októberében az Európai Unió digitális stratégiájának részeként elfogadott digitális szolgáltatásokról szóló rendelet (DSADigital Services Act) fő célja, hogy egyenlő feltételeket biztosítson a digitális piacon működő vállalatok számára, de nagyobb hangsúlyt fektet a fogyasztók és jogaik védelmére azáltal, hogy biztosítja az átláthatóságot, megvédi a felhasználókat az illegális tartalmaktól és szabályozza az online platformok felelősségét. A rendeletet 2024. február 17-től kell alkalmazni, ezért az IAB Europe egy útmutatót adott ki, hogy az online platformoknak a felhasználókkal kapcsolatos információközlésre vonatkozó jogi követelményeknek való megfelelésüket segítse.

Az IAB Tech Lab és az IAB Europe DSA Munkacsoportja Implementation Guidelines for the EU’s Digital Services Act (DSA) Transparency címmel fogalmazott meg egységes iránymutatást az adatgyűjtés, -tárolás és -továbbítás kapcsán előírt kötelezettségek teljesítése kapcsán, amelyet IAB-tagjaink Dokumentumtárunkban olvashatnak.

Az IAB Hungary Adat Munkacsoportja 2022 augusztusában egy kiadványban foglalta össze, hogy mit érdemes tudni a DSA-ról, milyen hatása lehet a felhasználókra, vállalkozásokra és az egyes államokra – ezt IAB-tagjaink a Dokumentumtárumban érik el.

Hogy pontosan milyen változásokat hoz a DSA? Workshopon segítünk értelmezni!

Az Adat Munkacsoport februárban egy workshopot szervez a digitális szolgáltatásokról szóló rendelet (DSADigital Services Act), a digitális piacokról szóló rendelet (DMADigital Markets Act) és a digitális hirdetési piacon a GDPR gyakorlati alkalmazását támogató keretrendszer (TCF, Transparency & Consent Framework) témájával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról – az esemény időpontjáról, helyszínéről hamarosan bővebben is írunk.

Illusztráció: torstensimon / Pixabay

Kapcsolódó: