IAB US: A podcastpiaci költések visszaesése után 2024-ben ismét kétszámjegyű növekedés várható

Megosztás

Elkészült az amerikai IAB legfrissebb jelentése a podcastpiaci reklámköltésekről, amelyből kiderül, hogy az elmúlt évekre jellemző kétszámjegyű növekedés után 2023-ban a podcasthirdetési-bevételek már csak mérsékelten emelkedtek: az Egyesült Államokban a podcasttel foglalkozó médiacégek szerény 5%-kal több reklámbevételt (1,9 milliárd dollárt) könyvelhettek el az azt megelőző évhez képest.

Az előzetes becslések szerint azonban 2024-re 12%-os bővülést jósolnak, amely a 2 milliárd dolláros bevételt is meghaladhatja, miközben 2026-ra már a 2,6 milliárd dolláros összértéket is elérheti az amerikai podcastpiaci éves reklámköltés. A növekedés motorjai a kiadók lesznek, amelyek a közönségmérés finomhangolásával, élő eseményekkel, a tartalommarketing fellendítésével és még több videopodcast gyártásával készülnek az elkövetkező időszakra.

A nyolcadik alkalommal a PwC kutatócéggel közösen elkészített jelentésben az elmúlt év podcasttel kapcsolatos reklámbevételeit számszerűsítik hirdetési kategóriák és tartalomtípusok szerint, de a jövőbeli bevételekkel kapcsolatos piaci várakozásokat is részletezik 2026-ig. A riport néhány kulcsgondolata:

  • A humoros és a sport tematikájú podcastek már második éve megelőzi a hírek kategóriáját, a hallgatók egyre inkább a könnyedebb témák felé fordulnak. A legnépszerűbb podcastműfajnak számító comedy bevételi részesedése tavaly 3%-kal nőtt 2022-höz képest, és 2023 negyedik negyedévében például közel 300 új hirdetőt szerzett. A sport témájú tartalmakhoz köthető összbevétel a 2022-es évhez képest tavaly 2%-ot csökkent, de még így is 13%-os részesedést szerzett a teljes podcastpiacból.
  • Ugyanakkor néhány, egyelőre kisebb hallgatószámot vonzó podcastkategóriában a reklámra elköltött összegek növekedése azt mutatja, hogy a csatorna egyre szélesebb hirdetői tábort képes magához vonzani.
  • A CPG és a retail márkák költenek legtöbbet podcastra, előbbi 4%-os, utóbbi 5%-os bővülést mutatott a tavalyi évhez képest. Ezen hirdetők fokozatosan térnek át az olyan digitális platformokra, amelyeken keresztül közvetlenebb kapcsolatot tudnak kialakítani fogyasztóikkal.
  • A podcast mint médium a széles tematikai skálája, illetve a podcasterek és a hallgatók közötti különleges kapcsolat miatt a niche célcsoportok elérésében érdekelt márkák számára is egyre vonzóbbnak számít.

Az amerikai podcastpiacról és a reklámbevételekkel kapcsolatos várakozásokról még több adatot a U.S. Podcast Advertising 2023 Revenue & 2024-2026 Growth Projections című kiadványban találtok, amelyet IAB-tagként Dokumentumtárunkból értek el.

Címlapfotó: Joe007 / Pixabay

Kapcsolódó: