A podcasterek letaszították a trónról az “eredeti” influencereket

Megosztás

Olyannyira, hogy népszerűségük lassan nagyobb lesz, mint a hagyományos influencereké, derül ki a Magna és a Vox Media kutatásából.

Ahogyan a podcast mint médiaformátum egyre többeket elér, a podcasterek is egyre inkább a kultúra részévé válnak. A kutatás ezt a jelenséget vizsgálta, és arra kereste a választ, hogy pontosan mi rezonál ennyire az emberekben a podcastekre.

A podcasteket hallgatók 75%-a mondta azt, hogy a podcasterek hatással vannak az életükre, ami messze magasabb arány, mint a közösségi média influencerekkel vagy a TV/mozicelebekkel kapcsolatban ugyanezt gondolók aránya (előbbi 15%, utóbbi 10%). Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a podcasterek letaszították a trónról az “eredeti” influencereket.

A hallgatók 75%-a számára a podcastek jelentik az elsődleges információforrást azokban a témákban, amelyek igazán érdeklik őket. Ez az arány még magasabb (86%) az Y-generációsok körében. Ebben szerepet játszhat az is, hogy a podcastek olyan űrt töltenek be, amit más médiaformátumok nem tudnak. Például a podcastek más médiaformátumokkal összevetve több mélységi információt kínálnak (50%) és jobban feldolgozzák az aktuális témákat (48%).

A kutatás készítői felhívják a figyelmet: a jelenlegi kommunikációs környezetben az emberek új módon kapcsolódnak a médiához és változnak az elvárásaik. Sokak számára (72%) a média az önkiteljesedés eszköze lett, ami különösen igaz a Z-generációsokra (70%) és az Y-generációsokra (80%). Esetükben e vágy már megelőzi a másokhoz való kapcsolódás igényét is.

Miközben a podcastek kapcsán már a kezdetektől fogva látható, hogy – a rádióhoz hasonlóan – más médiaformátumokhoz képest nagyobb intimitást kínálnak, az a kutatást végző szakembereket is meglepte, hogy mennyire közeli a hallgatók kapcsolódása kedvenc podcastereikhez. A tartalomhoz való kapcsolódás a hirdetésekre is hatással van: a magasabb visszaidézés mellett nagyobb hatékonyság várható a kampányoktól. A podcasthirdetések mind a márkaépítés, mind a vásárlásra ösztönzés tekintetében jó eszközök.

A podcasterek hatással vannak a vásárlási döntésekre, főleg az Y-generációsok esetében, akiknek a 70%-a mondta azt, hogy podcasthirdetés hatására döntött valaminek a megvásárlásáról. Ez a reklámkörnyezet jól támogatja az új termékek és szolgáltatások bevezetését, ezt a megkérdezettek 77%-a gondolja így.

A teljes kutatás az IAB tagok számára a Dokumentumtárban érhető el.

Fotó: Soundtrap / Unsplash

Kapcsolódó: