IAB US: Több mint negyedével nőtt a podcast médiacégek reklámbevétele tavaly

Megosztás

Május 11-én a világ legnagyobbként emlegetett, podcast témára épített eseményén, a New York-i Podcast Upfront rendezvényen mutatták be az amerikai IAB legfrissebb jelentését a podcast piaci reklámköltésekről. A riportból kiderül, hogy az Egyesült Államokban a podcasttel foglalkozó médiacégek a tavalyi évben 26%-kal magasabb reklámbevételt (1,8 milliárd dollárt) könyvelhettek el az előző évhez képest, és az előzetes becslések szerint ezek a bevételek több mint kétszeresére, akár 4 milliárd dollárra is nőhetnek 2025-re.

Az IAB U.S. szerint a podcast továbbra is az egyik leggyorsabban növekvő digitális csatorna, gyakorlatilag kétszer gyorsabban bővült (+11%) tavaly 2021-hez képest, mint a digitális hirdetések összes szegmense együttvéve. A hetedik alkalommal a PwC kutatócéggel közösen elkészített jelentésükben az elmúlt év podcasttel kapcsolatos reklámbevételeit számszerűsítik hirdetési kategóriák és tartalomtípusok szerint, de a jövőbeli bevételekkel kapcsolatos piaci várakozásokat is részletezik 2025-ig. A podcastpiac tavalyi két legfontosabb változását százalékos arányokban az alábbiakban összegzik a 2021-es évhez képest:

  • Tavaly a podcastek tartalma alapján a sporttal, életmóddal (+15%), a társadalmi és kulturális témákkal (+14%) foglalkozó műsorok, valamint a comedy (+14%) tartalmak generálták a legtöbb bevételt ebben a szektorban. Ugyanakkor a 2018 óta legnépszerűbb műfajnak számító hírjellegű és a politikai témák véleményezésére épülő podcastek az előző évi 19%-ról 2022-ben már csak 12%-ra estek vissza.
  • A podcast folyamatosan fejlődő médium, amely a szűkebb, speciális célcsoportok eléréséhez ideális csatorna. Nem véletlenül vonzza a hirdetőket számos, különböző kategóriában, még az olyanokban is, mint pl. az érdekképviseleti, érdekvédelmi témákkal, az oktatással vagy akár a házi barkácsolással, lakásfelújítással kapcsolatos tartalmak. Ezek a kisebb kategóriák együttesen a teljes podcastpiaci bevétel 28%-át jelentik.

A podcast előállításának alacsony költsége teszi lehetővé, hogy egyre több, témájában egyre változatosabb és egyben hiteles tartalmat kínáló műsorok jelenjenek meg, amelyek a közönség ízlésével, igényeivel is találkoznak. “Most már világos, hogy a podcast népszerűségének növekedése nem csak átmeneti jelenség volt. A műsorok és tartalmak sokfélesége miatt – amelyek legtöbbször egy niche közönséget céloznak meg – egyre több hallgatót vonzanak, egyre több időre köti le a figyelmüket, azért aztán a podcastek egyre több hirdetőt vonzanak” – idézi a jelentésről szóló közlemény David Cohen, az amerikai IAB vezérigazgatójának szavait.

A felmérésben az amerikai podcastpiacról és a reklámbevételekkel kapcsolatos várakozásokról még több adatot a U.S. Podcast Advertising 2022 Revenue & 2023-2025 Growth Projections névre keresztelt kiadványban találtok, amelyet a Dokumentumtárunkban értek el.

Május 18-án a magyar podcastpiacról készült második kutatásunkat mutatjuk be egy IAB Café keretében. A hazai piacot reprezentatív módon elsőként 2021-ben mérte fel az IAB Hungary Audio Munkacsoportjának megbízásából az NRC Piackutató Intézet. A kutatásról készülő kiadvány hamarosan a Dokumentumtárunkban lesz elérhető, az eseményről készülő összefoglaló és a rendezvény előadóinak prezentációját pedig itt a blogon is eléritek majd.

Fotó: Studio Iris / Pixabay

Kapcsolódó: