2014 után ismételte meg a Priorities for Digital Measurement kutatást az IAB Europe. Ennek során a reklámpiac különböző típusú szereplőit (ügynökség, hirdető, média, egyéb szolgáltató) kérdezték meg, és arra is figyeltek, hogy helyi és nemzetközi válaszadók egyaránt legyenek.
Így viszonylag átfogó képet ad a kutatás arról, hogy miként gondolkodik az európai digitális piac a mérések kérdéséről, és milyen prioritásokat fogalmaz meg azokkal kapcsolatban. Könnyen látható, ha vannak megbízható mérések és jól kialakított mérési gyakorlatok, a hirdetési pénzek is nagyobb hajlandósággal áramlanak a digitális médiába.
Az eredmények alapján három prioritás rajzolódik ki:
- a cross-media mérések,
- a programmatic eszközökkel való integrálhatóság,
- a viewability és a márkabiztonság vizsgálata a reklámmegjelenések minőségét segítendő.
A teljes kutatást az IAB Hungary tagjai számára elérhetővé tettük a tagi listán keresztül. Ha tag vagy, de nem jutott el hozzád, keresd Máth Andrást!