Az IAB számai alapján 88 milliárd dollárt tett ki az amerikai digitális reklámköltés 2017-ben, és a mobil már a bevételek 57 százalékát adja. Lássuk a részleteket!
Az IAB és a PwC kutatásából kiderül: az előző évhez képest 21 százalékkal nőtt a digitális reklámpiac, amely a 2016-os 72,5 milliárd után 2017-ben 88 milliárd dollárt tett ki. Ez azt is jelenti, hogy az amerikai piacon a digitális szelet először szárnyalta túl a televíziós reklámköltést.
A mobil nagy pillanata már 2016-ban elérkezett, amikor a bevételek felét már e szegmens tette ki, és a trend 2017-ben is folytatódott. A tavalyi arány már 57% volt, ami költésre fordítva 49,9 milliárd dollár. Ez egyébként a 2016-os 36,6 milliárd dollárhoz képest 36 százalékos bővülést jelez.
További érdekességek az IAB jelentéséből:
- A digitális videó 33 százalékkal 11,9 milliárd dollárra bővült, ami szintén rekord piacméretet jelez.
- Mobil platformon a videós bevételek 54 százalékkal nőttek, és így elérték a 6,2 milliárd dollárt. Ez azt is jelenti, hogy a mobil videó bevételek először haladták meg a desktop videó bevételeket.
- A közösségi médiában elköltött reklámpénzek 36 százalékkal emelkedtek, és így elérték a 22,2 milliárd dollárt.
- A kereső bevételek a 40,6 milliárd dollárt közelítették 2017-ben, éves összehasonlításban 18 százalékos növekedést mutatva.
- Banner megjelenésekre az amerikai hirdetők 27,5 milliárd dollárt költöttek, ami +23% 2016-hoz képest. A bannerköltés 67 százaléka mobilplatformon realizálódott.
- A digitális audió költést második alkalommal mérték mindössze, de máris 1,6 milliárd dollárnál jár, ami 39 százalékkal több, mint 2016-ban.
Ha érdekelnek a kapcsolódó IAB-s nyilatkozatok, és a táblázatos formájú adatok, kattints ide!