Retail media Munkacsoport

Megalakulás: 2024. április 3.

A Munkacsoport céljai, tervei és feladatai:

A Retail Media fontossága Európában 2023-ra már túlnőtt a feltörekvő médiacsatornák szintjén. Az IAB Europe szerint a RM hirdetési költések túllépték a 10milliárd eurót, és 2024-re 40%-ot meghaladó növekedés várható (Amazon nélkül). Az előrejelzések szerint 2027-re az európai online RM reklámköltés meghaladhatja a lineáris televízióra fordított összeget.

Csatlakozva az IAB Europe 2022. októberében megalakult Retail Media munkacsoportjának kezdeményezéséhez az IAB Hungary keretein belül is megalapítottuk a Retail Media munkacsoportot. Szándékunk, hogy szakmai együttműködési platformot hozzunk létre az online kiskereskedelmi médiában érdekelt piaci szereplők számára, hogy egységes és produktív kommunikáció indulhasson el a területtel kapcsolatos információgyűjtéssel, kutatással, edukációval, standardizálással és ajánlásokkal kapcsolatban.
2024-re az európai szakmai szinthez való lehető leggyorsabb felzárkózást tekintjük feladatunknak az egyes fókuszszegmensekben.

  • Piaci információgyűjtés és piackutatás: A piac szereplőinek, tevékenységüknek, igényeiknek és szándékaiknak részletes feltérképezése, összegzése, elemzése és kommunikációja. Az európai szintű Retail Media piaci információk rendszeres és praktikus elérhetővé tétele és aktív terjesztése.
  • Iparági definíciók és edukáció: Az IAB Europe által kidolgozott szakmai definíciók átvétele és adaptálása a magyar piac sajátosságainak figyelembevételével. Az IAB Europe Retail Media 101 Guide magyar fordítása és adaptálása. Naprakész tájékoztatási és képzési módszertan, eszköztár és program kialakítása.
  • Standardok és ajánlások: Az IAB Europe által kialakított szabványosítási keretrendszeréhez igazodva, a magyar piac sajátosságainak figyelembevételével a hazai standardizálási és best practice környezet elemeinek kidolgozása, különös tekintettel a mérés- és elszámolásbeli tényezőkre, illetve auditálási/megfelelőségi standardokra.
  • Véleményvezérség és networking: Az iparági szegmens lehető legtöbb releváns szereplőjének bevonása a szakmai párbeszédbe, együttgondolkodásba, tudásmegosztásba és alkotó tevékenységbe. Szakmai rendezvényeken való proaktív részvétel, programszervezés, a szakmai közvélemény és kapcsolódó társszervezetek rendszeres tájékoztatása a munkacsoport tevékenységéről.

Hírek, interjúk, publikációk:

Vezető: Szabó Ákos (Barion)

Szabó Ákos a magyar médiaszakmában 2000-2008 között az Index.hu értékesítési igazgatójaként, 2010-2014 között az Adaptive Media üzletfejlesztési vezetőjeként, dolgozott. Két ciklusban az IAB Hungary elnökségi tagja volt, 2012-ben megkapta az IAB Hungary-díjat, alapító szerkesztője és szerzője volt az IAB Hungary blogjának. 2013-ban a DKT Egyesület elnöki posztját töltötte be. 2011-ben az MRSz Reklámkonferencia programigazgatója volt. Alapító vezetője volt az International Business School Budapest digitális marketing képzésének.

Szabó Ákos 2014-ben alapított Studio Binär néven digitális reklámügynökséget Bécsben. A cég elsősorban programmatic kampányokkal és tanácsadással foglalkozik közép-európai piacokon. 2023 óta a Barion big data üzletágának üzletfejlesztési vezetői posztját is betölti. Rendszeres szereplője magyar szakmai rendezvényeknek, a Barion képviseletében az IAB Hungary Programmatic és Adat munkacsoportjainak munkájában is részt vesz. 2024 márciusától a MediaSpace:global díjnyertes B2B szakmai networking platform közép-európai Ambassadorja.

A munkacsoport tagjai:

Ardó András (Nestlé)
Barnóth Zoltán (Adaptive Media)
Fekete János (Offerista)
Menyhei Zoltán (Ads Interactive)
Nagy András (Flying Ads)
Osipovich Marianna (Dentsu Hungary)
Paál Katalin (Growww Digital)
Serbán Diána (Publicis)
Stankovics Mátyás (Central Médiacsoport)
Szutor Ferenc (Adverticum)
Zsoldos Dániel (Barion)

Szeretnél csatlakozni a munkacsoporthoz, vagy egy újat indítanál? Jelentkezz a [email protected] címen!

További munkacsoportjaink listája.