Podcast és connected TV trendek az amerikai piacról

Megosztás

Az utóbbi hetekben sorra ismerhettük meg a különböző piacok digitális reklámköltési adatait. Ezek mellett a legérdekesebb szegmensekről külön is közöltek számokat, trendeket. A világ első számú digitális piacáról hozunk most podcast és CTV adatokat.

Márkakampányokban is egyre gyakoribbak a podcast hirdetések

A podcast számos országban tavaly érte el azt a szintet, hogy komolyabban foglalkozzon vele a szakma, így például a brit, az európai és a magyar piacon is első alkalommal közöltek a szegmensre vonatkozó számokat, sőt nálunk átfogó kutatást is publikált az IAB Hungary Audio munkacsoportja.

Nincs ez másként az Egyesült Államokban sem, ahol az IAB azt prognosztizálja, hogy a költés a következő két évben annyival fog nőni, mint az elmúlt tíz évben összesen. Az amerikai digitális piacon is kifejezetten erős lett a tavalyi negyedik negyedév, ami a podcast szegmensben 37 százalékos növekedésként csapódott le, és a költés elérte a 842 millió dollárt.

Az amerikai piacon jól látszott, hogy a podcasteket hallgató tömegek a bezártság alatt sem pártoltak el a formátumtól, amelynek a rugalmassága, a jelentős tartalmi és technológiai fejlesztések, a dinamikus hirdetéselhelyezés lehetősége vonzóvá tették a hirdetők számára is, mivel így az üzeneteket gond nélkül hozzá lehetett igazítani a gyorsan változó környezethez.

A bevételek 67%-a származott már dinamikus hirdetésekből, szemben az egy évvel korábbi 48 százalékos aránnyal. A legfontosabb változásnak emellett az tűnik, hogy mind fontosabbá válnak a márkakampányok, amelyek 2020-ban a bevételek 45%-át tették ki. Ez jelentős felzárkózás a direct response kampányok mögé, amelyek tavaly 51%-ot hasítottak ki a podcast tortából.

További részletek az amerikai podcast szegmens fejlődéséről itt.

A connected TV (CTV) a digitális videó szegmens fő hajtóereje

A videó szinte minden piacon a digitális költés egyik fő hajtóereje, ez az Egyesült Államokban sincsen másképp, ahol 2021-re azt várják, hogy a digitális videó a teljes videoköltés 56%-át fogja kitenni. A connected TV ezen belül is dinamikusan fog fejlődni, és növekedése minden más formátuménál nagyobb üteműnek ígérkezik. Ezt jól megalapozta a tavalyi, rekord mértékű növekedés: a CTV szegmens bevétele 22 százalékkal emelkedett ebben a hektikus évben.

A médiavásárlók 73 százaléka mondja azt, hogy az idei évben büdzsét csoportosít át a CTV szegmensbe a hagyományos (broadcast, kábel-) televízióból. Még bőven van tér a fejlődésre, hiszen az átlagos költés a megkérdezett hirdetők esetében 20 millió dollár volt 2020-ban.

A connected TV vonzerejét a prémium, minőségi tartalom, a célzási lehetőségek és a brand safe környezet jelentik. A megkérdezett hirdetők 60%-a jellemezte a CTV-t megbízható, brand safe hirdetési környezetként, és 46% tartotta a csatorna kiemelt előnyének a célozhatóságot.

A legnagyobb költésbővülés az egészség és wellness, a pénzügy, az utazás, a telco, valamint a média és szórakoztatás szektorok részéről várható az idei évben. Ahhoz, hogy a hirdetési kedv tovább nőjön, elengedhetetlen az adatkérdés rendezése, és ezen belül is a first-party adatok mind intenzívebb, átgondolt használata.

További részletek a CTV témáról itt.