Harmadával nőtt a globális CTV-költés

Megosztás

A Pixalate jelentkezett 2022 első félévére vonatkozó adatokkal. Ezekből idézünk néhányat.

A Pixalate kutatásában világszerte több mint 300 millió connected TV (CTV) eszközön és több mint 70 ezer programmatic hirdetési lehetőségeket is támogató CTV applikáción vizsgálta a programmatic költések (ezen belül is elsődlegesen a nyílt aukciós szegmens) alakulását.

Az így kapott adatok alapján a globális programmatic CTV-költés 2022 első félévében 31 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A legfejlettebb, észak-amerikai piac 32%-os bővülést ért el ugyanezen időszak alatt, az EMEA régió 816 (!) százalékos robbanást élt meg egy év alatt, de 300% felett nőtt a programmatic költés Latin-Amerikában is. Egészében véve 2022 első felében a költés a 2019 első félévi globális érték négyszerese volt.

Mostanra az amerikai háztartások 94 százalékát lehet elérni programmatic hirdetésekkel CTV eszközökön keresztül, ami meghaladja az egy évvel korábbi, 86 százalékos penetrációt. Ebben jelentős szerepet játszik, hogy egy év alatt ötödével nőtt a programmatic hirdetések futtatására alkalmas CTV applikációk száma is. Miközben ez utóbbi impozáns bővülésnek számít, mégis jócskán elmarad az egy évvel korábbi 71 százaléknál.

Az eszközök közül továbbra is a Roku a domináns: ezeken realizálódik a globális költések 44 százaléka. Ezt a Samsung és az Amazon követi 17, illetve 12 százalékkal. A negyedik helyre az Apple jött fel, megelőzve a Viziót. Ha az eszközgyártók pozícióját vizsgáljuk, a Sony-nál óriási (50%) visszaesést látunk, míg a másik végleten az LG-t találjuk (+237%). De 200% feletti bővülést ért el az Apple (+211%) és a Microsoft (+204%) is.

A kutatást itt lehet letölteni ingyenesen.

Az IAB Europe idén augusztusban jelentette meg az európai régiót átfogó CTV útmutatójának legfrissebb kiadását, amelyről itt írtunk. Ez már a harmadik, bővített összeállítás a 2020-as legelső kiadványuk óta. Az útmutató szerint 2021-ben több mint 56 százalékkal nőttek a CTV-s reklámköltések Európában, és az előrejelzések szerint az idei év végéig további 35%-os bővülésre lehet számítani.

Illusztráció: Andrés Rodríguez / Pixabay

Kapcsolódó: