Összefogtak a balti országok, egy szervezetbe tömörülve csatlakoztak az IAB-hoz

Megosztás

A balti országok vezető digitális reklám- és marketingcégei egy iparági szövetségbe tömörülve, IAB Baltics néven jelentették be csatlakozásukat a nemzetközi szervezethez októberben. Az IAB Baltics célja, hogy összehozza a digitális média és reklámipar vezető szereplőit Lettországban, Észtországban és Litvániában, akik együtt képviselik a cégek érdekeit, marketing- és médiakutatást végeznek, miközben elősegítik a szakmabeliek oktatását és tapasztalatcseréjét – olvasható közleményükben.

“A balti államok azon kevés régiók egyike volt, amelyek nem szerepeltek az IAB európai térképén, és piacainkat sem elemezték az IAB globális kutatásában. A szervezeten belül eddig a lett, litván és észt digitális hirdetési piac méretéről és lehetőségeiről nem voltak adatok, amelyek a globális hirdetők figyelmét felkelthették volna, de a jövőben a balti reklámpiac rendszeres elemzése pontosabb képet ad majd az interaktív hirdetési tevékenységünkről. Jelenleg egységes szabályok, irányelvek sincsenek a balti digitális hirdetési piacon, de hisszük, hogy ezek bevezetése csökkenti a kétes, gátlástalan piaci szereplők számát, átláthatóbbá teszi az iparágat, és növeli a hirdetők közötti bizalmat. Az IAB Baltics a tagjainak védelmét és érdekeit szolgálja, hogy növelje az iparág értékét a jogalkotók és döntéshozók előtt”– idézi a közlemény Digna Degtjarova, az IAB Baltics igazgatótanácsának elnökét.

Digna Degtjarova, az IAB Baltics vezetője

A szervezet külön kiemeli közleményében a digitális hirdetési piac szereplőinek edukációját, amely a jövőben nemcsak a reklámba fektetett források hatékonyabb felhasználását segítheti, de egyben a balti reklámpiac versenyképességét is növelheti a globális környezetben. “Az IAB egységes szabványait és tanúsítványait az USA-ban, Kanadában, Európában és más régiókban is elismerik; a szövetség az iparági szakemberek és a szektor iránt érdeklődő egyetemisták számára is piacképes ismereteket kínál” – fogalmaznak a közleményben.

A balti országok egy közös szervezetbe tömörülését a digitális hirdetési piac olyan vezető szereplői kezdeményezték, mint a Httpool, a Google, az Ekspress Grupp, a Digital Matter, a Printful, a Quantitas, a Frank by Inspired reklámügynökség és a média TVNET GRUPA, de a szövetség a többi tagot is csatlakozásra biztatja.

Kapcsolódó: