Szűcs Krisztián: Volt, hogy hétvégén megjelent a csapat egy kollégánknál, hogy kifessük az új házát

Megosztás

A délnyugati régió vezető digitális ügynökségeként működnek, több éves szakmai tapasztalattal és számos iparági referenciával. Elsősorban online jelenléttel, stratégiatervezéssel és kivitelezéssel foglalkoznak. Van kutatási, marketing, fejlesztési és kreatív részlegük is, hogy szinte mindent megoldhassanak házon belül, ami egy digitális projektben felmerül. Legnagyobb értékük azonban a csapat, amelynek egységére gondosan vigyáznak – mindezt Dr. Szűcs Krisztiántól, a pécsi bázisú Y-shift Kft. egyik tulajdonosától tudom, akivel új tagjainkat bemutató sorozatunk következő részében az irodában kialakított nappali jelentőségéről, a kollégákként kezelt ügyfelekről és a hétvégi csapatépítő szobafestésről is beszélgettünk.

A délnyugati régióban digitális marketing szolgáltatásokat nyújtó ügynökségként mennyiben kell más, a helyi szempontok, viszonyok, lehetőségek szerint gondolkodnotok?

A céges fejlődésünk a helyi piacról, kkv-ként indult, aztán ahogy erősödött a kompetencia bizonyos területeken és vele együtt a csapatunk, úgy lépkedtünk egyre kijjebb erről a piacról. Volt olyan időszakunk, amikor külföldre is intenzíven dolgoztunk, majd elindultunk a nagyobb cégek felé. De a mai napig büszkék vagyunk arra, hogy pécsi cég vagyunk és a régióban van az ügyfélbázisunk is. A régió-specifikus jártasságunk talán inkább annak kapcsán említhető, hogy más a helyi kkv-s gondolkodásunk a nagyvállalatokéhoz képest. Sokkal jobban működik a partnerség, a hosszú távú kapcsolat, és jól tud működni a kiszervezett, ügynökségi szolgáltatás is. Mi ezért nem kampányokra, projektekre szerződünk, hanem partnereink online támogatására. Ügyfeleinkkel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, mintha egymás közvetlen munkatársai lennénk, és bár az agilitás nálunk mindig is nagyon erős fókusz volt, a sikerhez szükségünk van a partnereink aktív részvételére is.

Hogy tapasztaljátok, mi most a digitális kommunikációs iparág előtt álló legnagyobb feladat?

A transzformáció. Sok cég elindult ezen az úton, a többség még csak készülődik vagy nagyon az elején tart. De a legnagyobb nehézséget talán maga a felismerés jelenti, hogy mit jelent valójában a digitális transzformáció. Több ügyfelünk is van, akik azt gondolják, ők már élen járnak ebben, mert mondjuk van weboldaluk és valamilyen social media felületük. De persze, ez nem elég. Ugyanakkor van olyan is, aki aktívan és tudatosan építi a digitális ökoszisztémát, és azért fordul hozzánk, mert olyan plusz megoldásokat vár tőlünk, amelyek ezeket a különböző felületeket mozgatják. A legnagyobb feladatunk a costumer journey tervezés, vagyis megértetni a partnerrel, hogy a potenciális vásárlóik milyen utat járnak be, mire megtalálják a számukra releváns információt, és ez az utazás hogyan zárulhat valamilyen aktivitással.

Az Y-shift egyik szolgáltatása a kutatás-fókusz, ez a gyakorlatban hogyan zajlik, milyen adatokra tudtok támaszkodni, milyen területen lehet ezt a legjobban kihasználni?

Attól függ, hogy az adott ökoszisztéma mennyire fejlett. Van olyan ügyfelünk, aki odáig jutott, hogy már az offline értékesítési helyeken is gyűjtünk számára adatokat általunk fejlesztett webes applikációkon keresztül; és már tudatosan azért készít el bizonyos tartalmakat és szolgáltatásokat az ügyfeleinek, hogy adatokat szerezzen tőlük, és azok alapján tudjon tovább tervezni. Mert mára az adat értéke megelőzte a tartalomét. Ezért, ha például az ügyfél egy online katalógust szeretne rendelni, azt tanácsoljuk neki, hogy kösse össze adatgyűjtéssel. Így látja, hogy ki hova kattint, milyen terméket néz meg, és még ha az oldal látogatója nem is vásárol, valamilyen érdeklődést akkor is mutat, előre jelez a cégnek, ami pedig az oldal tulajdonosának lehet segítségére a beszerzések tervezésében.

Dr. Szűcs Krisztián, az Y-shift kutatási üzletágvezetője

A weboldalatokon elérhető Szakmai műhelyt milyen céllal hoztátok létre?

A piac és ügyféledukáció kérdése megkerülhetetlen, ezért készülnek blogposztjaink, amelyekre a partnereinktől is egyre több pozitív visszajelzést kapunk. Egy-egy ilyen tartalomra volt, hogy rendezvényt szerveztünk a régión belül, ahol ügyfeleinkkel közösen az általunk legfontosabbnak, aktuálisnak gondolt témákat tudtuk megbeszélni. Kialakítottunk egy online jelenlét auditmérést, ami minden hónapban más területre koncentrál, és az ügyfeleknek testreszabott visszajelzést ad arról, éppen hogy állnak SEO, PPC vagy márkaépítés terén. Ennek bevezetésével igyekeztünk felhívni partnereink figyelmét, hogy milyen széles manapság a digitális marketing tárháza.

Tapasztaltok különbséget digitális fejlettségben, tudásban a főváros és esetetekben például a délnyugati régió között?

Nem, és ezen mi is meglepődtünk. Eddig főleg csak a régiós ügyfeleket, kkv-kat tudtuk edukálni, de amikor elindultunk a főváros és a nagyobb cégek irányába is, azt tapasztaltuk, hogy mindez számukra is ugyanolyan fontos, ők is igénylik a támogatást egyes, mélyebb szakismeretet megkövetelő témákban. Ezért viszünk a nagyobb rendezvényekre is olyan gondolatébresztő témákat, amelyekre az ügyfeleink között végzett előzetes felmérés alapján a legnagyobb szükség van.

Jó ideje a közbeszédben van, de a válság idején még inkább aláhúzott témaként jelent meg a munka-magánélet balansza, a kiégés elkerülése/kezelése, az üzleti folyamatok mellett az emberi szempontok, a munkatársak lelki egészségének figyelembevétele. Ti munkáltatóként hogyan, mennyire figyeltek erre?

Ez egy érzékeny pont a cégen belül. Jelenleg a pécsi belváros sétálóutcájában vagyunk, az irodában kialakított nappali és felszerelt konyha miatt nagyon szeretnek benn dolgozni kollégáink. De közel negyvenen dolgozunk az ügynökségen belül, kinőttük az irodánkat, ezért most keressük a legmegfelelőbb helyet, ahova költözhetünk, ahova szintén szívesen jár majd be mindenki.

Csapatunk többsége huszonéves fiatal, akiket több fronton is motiváltan kell tartani. Ezért tartunk csapatépítéseket, belső tréningeket, és igyekszünk plusz juttatásokat, szakmai előre jutásukhoz egyéni támogatásokat is biztosítani minden kollégánk számára. A családalapítás környékén járó fiatalabbaknak például a lakásvásárláshoz is tudunk munkáltatói hitelt nyújtani, de volt már példa arra is, hogy egyik kollégánk megvásárolt házának felújításakor egy hétvégén megjelent a csapat és együtt festettünk, segítettünk a munkálatokban. Nagyon erős és támogató közösségünk van, ezért is mondtam, hogy ez a legnagyobb értéke a cégnek, és ezért fontos, hogy nagyon vigyázzunk rájuk.

2021-ben az Y-Shift elnyerte a Marketing Diamond Awards pályázatán a legjobb direkt marketing megoldásért járó díjat a Find Your Y workshoppal – miért ezzel az aktivitással neveztetek be, és mit hozott számotokra ez a díj?

A nyertes projektünk az online jelenlét audit szolgáltatásunk bevezetéséről szólt, ahol az akkori és a várható online marketing trendek mellett az új szolgáltatásunk működését mutattuk be, és azt, hogy milyen előnyökkel jár a cégek számára az ehhez történő csatlakozás. Miután megnyertük ezt a díjat, egy nagyobb, budapesti reklámügynökség keresett meg minket, akikkel most már bő fél éve dolgozunk együtt, és általuk számos új ügyfélhez is eljutottunk.

Akkoriban határoztuk el, hogy a régió vezető ügynökségeként mindenképp foglalkoznunk kell a meglévő és potenciális ügyfelek képzésével. Persze, ehhez részünkről is szükség van a folyamatos tanulásra, önképzésre; a blogposztjainkat sem csak az ügyfeleinknek írjuk, a kollégáinkat is ezekkel késztetjük gondolkodásra. Az IAB-hoz is azért csatlakoztunk, mert szeretnénk másoktól és másokkal együtt tanulni, esetleg olyan jó gyakorlatokat átadni, amiket mi fejlesztettünk ki. Azt gondoljuk, hogy közösen még jobb szolgáltatásokat tudunk nyújtani az ügyfeleknek; az IAB-tól pedig azt várjuk, hogy mindehhez találkozási pontokat és inspirációt biztosítson.

Kapcsolódó: