A legértékesebb magyar influenszereket listázta a Forbes

Megosztás

A Forbes első alkalommal állított össze influenszer-toplistát, mert ahogy cikkükben fogalmaznak: az influenszerek hitelesebbek, eredményesebbek a celebeknél, és lassan a szponzorgázsijuk is jobb. Száznyolcvan fős gyűjtésből szűkítették le a kört húsz főre a szereplők közösségi médiás aktivitása, követőbázisa, potenciális elérése és üzleti tevékenysége alapján. A digitális tartalomgyártókat ezután a SentiOne online médiafigyelő platformmal, a HypeAuditor influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakemberekkel értékelték négy kategóriában.

Az influenszereket 1-től 10-ig terjedő skálán osztályozták követőbázis, kedveltség, aktivitás és profizmus alapján – ezek átlaga adta az ún. Forbes-influenszerindexet, amely egy-egy szereplő énmárkájának értékét mutatja. A követőbázis pontozásánál az összes releváns közösségi médiában elért követőszámokat és azok kiegyensúlyozottságát figyelték, miközben a HypeAuditor segítségével mérték a közönség minőségét, valódiságát és növekedési trendjét.

A kedveltség értékeléséhez a SentiOne Social Index és Brand Health Index mutatóit használták. Előbbi az interneten (híroldalakon, fórumokon, blogokon, közösségi médiában és értékelő oldalakon) nyilvánosan közzétett összes magyar tartalom mennyiségét és érzelmi töltetét vizsgálta. A Brand Health Index a szereplőkről szóló pozitív és negatív tartalmak arányát, vagyis énmárkájuk egészségét, kedveltségét mérte – fogalmaznak cikkükben.

Az aktivitás kategóriában az adott influenszerről szóló összes említés elérését, valamint követőtáboruk interakciójának arányát mérték a SentiOne egyedi algoritmusával. A HypeAuditor analitikáival azt pontozták, hogy mennyire képesek aktivizálni követőtáborukat, de vizsgálták a személyes és a szponzorált tartalmakra érkező reakciók számának arányát is. A SentiOne mérte a szponzorált tartalmak arányát is: a túl ritka vagy túl gyakori reklámtevékenység csökkentette az adott influenszer üzleti sikerességét vagy hitelességét.

A tartalmi igényesség, profizmus kategóriában – a média, reklámügynökségek valamint az influenszerkampányokkal gyakran foglalkozó hazai top márkák képviselőiből álló – tizenkét fős zsűri több szempont alapján pontozta a tartalomgyártókat. A Top 20-as listájuk pedig így állt össze:

  1. TheVR
  2. Pamkutya
  3. Whisperton
  4. Abosi Barna
  5. Nessaj
  6. JustVidman
  7. Körcsönyei Polla
  8. Forstner Csenge
  9. Viszkok Fruzsi
  10. Csecse Attila
  11. Papp Inez Hilda
  12. Kempf Zozó
  13. Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
  14. LadySzomjas
  15. Nasz Dániel
  16. Nagy Benedek
  17. Cresser
  18. Unfield
  19. Radics Péter
  20. Dancsó Péter

A Forbes legértékesebbként megjelölt magyar influenszerekről szóló rövid portréi itt olvashatók.
Először tavaly augusztusban készítette el a legtöbb követővel rendelkező magyar TikTok-csatornák Top50-es listáját a Star Network Influencer Ügynökség – a lista nem hivatalos adatforrásból származó méréseken alapult, hetente folyamatosan változik, a készítőknek emailben bárki jelezheti, ha érzése szerint kimaradt valaki az élmezőnyből.

Címlapkép: TheVR / YouTube

Kapcsolódó: