A fenntartható digitális reklámozás közös ügyünk – Az IAB Hungary is aláírta a zöld chartát

Megosztás

Az IAB Europe közleményben jelentette be, hogy 20 nemzeti IAB írta alá az európai közös fenntarthatósági kötelezettségvállalási megállapodásról szóló okmányt, amelyet az IAB Europe kezdeményezett múlt év őszén. Az IAB Hungary által is aláírt dokumentum kifejezi a tagszervezetek elkötelezettségét arra nézve, hogy európai együttműködésen alapuló, következetes megközelítést várnak el a szén-dioxid-kibocsátás mérésének módszertanában. Ez magában foglalja a szabályozási és irányelvi taxonómiát, valamint a digitális ellátási láncban a hirdetések közzétételére vonatkozó legjobb gyakorlatok feltérképezését és szabványosítását.

Összefogás a fenntartható digitális reklámozásért

Egy 2019-es globális felmérés szerint az internethez, a digitális eszközökhöz és az azokat kiszolgáló rendszerekhez köthető szén-dioxid-kibocsátás mértéke elérte globálisan az üvegházhatást okozó gázkibocsátás közel 4%-át. A kibocsátás mértéke a közeljövőben várhatóan megduplázódik, ezért a digitális iparág számára létfontosságú, hogy felismerje a klímaválságot, és már most határozott lépéseket tegyen a további problémák megelőzésére, a meglévők enyhítésére. Ezek a lépések a márkákat is segítik abban, hogy kizárólag fenntartható hirdetési lehetőségekben gondolkodjanak, és mindezzel hozzájáruljanak a digitális hirdetési ökoszisztéma teljes szénlábnyomának csökkentéséhez.

Erre a sürgető igényre válaszolva kötelezte el magát az IAB Europe a nemzeti IAB-kal és a szövetség aláíróival együtt amellett, hogy fenntarthatósági kérdésekben útmutatást és támogatást nyújtson a szervezeteknek. A közös munka során olyan egységes európai szabványok, gyakorlatok és megoldások kialakítására törekszenek, amelyek a fenntarthatóság kritikus problémáit kezelik. Az ehhez szükséges tervet az IAB Europe fenntarthatósági szabványokat kidolgozó bizottsága készíti, és olyan stratégiák, iránymutatások és taxonómiák kidolgozását foglalja magában, amelyek egyrészt összhangban állnak a jelenleg is érvényes szabályozásokkal, másrészt figyelembe veszik a fenntarthatóság környezetre, társadalomra és gazdaságra gyakorolt hatásait.

Az erőfeszítések egyesítésével a digitális reklámipar jelentős lépéseket tehet egy fenntarthatóbb jövő felé, mérsékelve a környezeti hatásokat és hozzájárulva az ENSZ 17 fenntartható fejlődési céljának eléréséhez. “A digitális reklámellátási lánc CO₂-kibocsátásának csökkentésére irányuló törekvés minden más szakpolitikai vagy üzleti célnál jobban próbára teszi a közös, egységes cselekvésre irányuló képességünket. A közös kötelezettségvállalás egy szerény, de kritikus lépés, amely lehetővé teszi európai hálózatunk számára, hogy példátlan ütemben működjön együtt a szervezeten belül, és kritikus tömeget szólítson meg a globális partnerekkel közös együttműködésünk során” – fogalmazott a kötelezettségvállalás bejelentése kapcsán Townsend Feehan, az IAB Europe vezérigazgatója.

A megállapodásról szóló okmányt aláíró tagszervezetek:

  • Markus Plank, President, IAB Austria
  • Carsten Rasner, Managing Director, BVDW
  • Marianne Bugge Zederkof, CEO, IAB Denmark
  • Arthur Millet, CEO, IAB France (Alliance Digitale)
  • Elena Tsakiridou, General Manager, IAB HELLAS
  • István Sopov, Chairman, IAB Hungary
  • Suzanne McElligott, CEO, IAB Ireland
  • Sergio Amati, CEO, IAB Italy
  • Saskia Baneke, Delfgaauw, Managing Director, VIA Netherlands
  • Camilla Grund, CEO, INMA – IAB Norway
  • Wlodzimierz Schmidt, CEO & Chair, IAB Poland
  • Luís Falcão, Operations Director, IAB Portugal
  • Gabriel Patru, President, IAB Romania
  • Nenad Milic , Executive Director, IAB Serbia
  • Zoran Savin, CEO, IAB Slovenija
  • Reyes Justribó, CEO, IAB Spain
  • Kenneth Danielsson, CEO, IAB Sweden
  • Burak Ertaş, Chairman of the Board, IAB Türkiye
  • Jon Mew, CEO, IAB UK
  • Anastasiya Baydachenko, CEO, IAB Ukraine

 Illusztráció: geralt / Pixabay

Kapcsolódó: