2,8 billió dolláros piac lesz 2027-re a média- és szórakoztatóipar

Megosztás

A PwC június végén kiadott Global Entertainment & Media Outlook jelentése szerint a globális szórakoztató- és médiaipar növekedésének fő motorját a hirdetési és a digitális szektorok jelentik majd. Előrejelzésük szerint 2027-ig az iparág minden évben nőni fog, és bár a növekedési ütem folyamatosan csökken, mérete az időszak végére 2,8 billió dollárosra duzzadhat. Ezen belül a legnagyobb szeletet a reklámpiac adja majd 1 billió dollárral, ami ellensúlyozni fogja a fogyasztói bevételek visszafogottabb alakulását is.

Az iparág teljes bevételeinek háromnegyede lesz digitális 2027-ben, szemben a 2018-ban mért 55,2 százalékos aránnyal. Ide kapcsolódó adat, hogy az internetelérések globális piaca eléri az 1 billió dolláros méretet, és az éves adatfelhasználás 2022 és 2027 között megháromszorozódik.

A PwC a fontos növekedési faktorok között emeli ki a játékszektort is. A gaming különösen az Ázsia-Csendes-óceáni térségben nő nagy ütemben. A szegmens az előrejelzés szerint globálisan 312 milliárd dollárt tesz ki 2027-ben.

Elüt a digitális trendtől, de nagyon is logikus, hogy az élő események is visszatérnek a pandémia előtti szintre, méghozzá már 2024-ben. E szegmens növekedési üteme meghaladja a teljes média- és szórakoztatóiparét.

A PwC adatai 53 országban 13 szektort fednek le, és ezen belül az Egyesült Államok marad a legnagyobb piac a vizsgált periódusban, 2022-ben 819 milliárdos, 2027-ben pedig 943 milliárdos piacmérettel. A második helyen Kína áll, amely 388-ról 480 milliárd dollárra tornázza fel magát. Utóbbi piac éves átlagos növekedési üteme 4,3% lesz, szemben az amerikai 2,9%-kal.

Ha érdekelnek a részletek, a kutatási jelentést IAB-tagként Dokumentumtárunkból töltheted le.

Nyitókép illusztrációja: a Pwc kutatásából

Kapcsolódó: