„The Evolution of Digital Audio Advertising Report 2023” címmel jelent meg a GroupM Nexus és az IAB Europe közös jelentése, amely a digitális audiohirdetések jelenlegi trendjeivel és befektetési lehetőségeivel foglalkozik. A kiadvány mélyebb betekintést ad a csatorna használatának előnyeibe, többek között arra a kérdésre is választ adva, pontosan hogyan és miért használják a márkák kampányaikban egyre többet az audioformátumot Európa-szerte. A riportban az alábbi mutatószámokat emelik ki ennek igazolására:
- Európában a médiavásárlók 65%-a gondolja úgy, hogy az audió fontos kiegészítője a médiamixnek és a befektetések legfőbb mozgatórugója.
- A hirdetők és ügynökségek 55 százaléka mondta azt, hogy az audiót remekül lehet alkalmazni márkaismertség növelésére, és 48 százalékuk szerint a szűkebb, speciális célközönség elérésére is alkalmas ez a csatorna.
- A megkérdezett hirdetők és ügynökségek 76%-a tervezi azt, hogy növeli digitálisaudio-költéseit a következő 12-24 hónapos időszakban.
- Az audio platform bővülése és a hirdetési formátumok egyre változatosabbá válása miatt a befektetések is egyre inkább diverzifikálódnak. A médiavásárlók visszajelzései alapján jelenleg a streaming (59%), a podcast (59%) és az online rádió (57%) területén találhatók a legkedveltebb hirdetési formátumok.
- Tízből hét márkatulajdonos gondolkodik úgy, hogy a jövőben is elsősorban a mobilon megjelenő audiohirdetésekkel fogja tudni legnagyobb mértékben elérni célcsoportját, mert így a nap bármely szakában lehetősége adódik közönsége megszólítására, a mélyebb bevonódás megteremtésére.
A felmérés során az IAB európai taghálózatába tartozó, 29 piacról származó cégek összesen 549 képviselőjét kérdezték meg 2023 májusa és júniusa között. A GroupM Nexus és az IAB Europe közös, a további audioköltésekkel kapcsolatos jelenlegi akadályokat, nehézségeket is listázó jelentését IAB-tagként teljes terjedelmében a Dokumentumtárunkban éritek el.
Kapcsolódó:
- Megjelent az IAB Hungary új, hazai podcastpiaci kiadványa
- A podcasterek letaszították a trónról az “eredeti” influencereket
- Közéleti podcastektől a true crime hangjátékig – Közel duplájára nőtt a hazai podcasthallgatók száma
- IAB US: A digitális videó, audió és a programozott hirdetések pörgették a piacot tavaly
- IAB Europe: Az audiohirdetések előnyei, kihívásai és legnépszerűbb formátumai