Ingyenesen tesztelhetik a weboldalak szén-dioxid-kibocsátásukat a Neo Interactive mérőoldalán

Megosztás

Zöld honlap, zöld holnap – ezzel a szlogennel indította útjára a Neo Interactive legújabb kezdeményezését. A digitális ügynökség által létrehozott HelloGreenWeb.hu oldalon bárki letesztelheti saját honlapjának szén-dioxid-kibocsátását. A mérőoldal az elmúlt héten tartott BrandFestivalon debütált, a projektoldaluk élesedésének első egy órájában több mint ötszáz weboldal zöld értékeit kérték le az érdeklődők. A rendezvényen mutatta be a Neo a digitális fenntarthatóság témájában készített desktop kutatását is, amely közel négyszáz hazai nagyvállalat webes jelenlétét elemzi a digitális fenntarthatóság szempontjából.

Az internet a világ negyedik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó országa lenne, ha államként funkcionálna– idézett Kepes Katinka, a Neo Interactive ügyvezetője Chris Adams, a The Green Web Foundation vezetőjének prezentációjából. A digitális fenntarthatóság eszméjének legmagasabb szintű képviseletét ellátó nemzetközi szervezet vezetőjét az ügynökség hívta meg előadóként a konferenciára. 

„A zöld számunkra nem kommunikációs divatszín, nem szép szavakkal, hanem munkával és pénzzel is támogatjuk »munkahelyünk«, az internet fenntarthatóságát” – tette hozzá Kepes Katinka utalva legújabb fejlesztésükre, a www.hellogreenweb.hu címen elérhető ingyenes mérőoldalra, amellyel minél több vállalat figyelmét szeretnék a témára irányítani. “A digitális karbonylábnyom-paradoxon egyre jobban megjelenik az életünkben: éppen a fenntarthatóság jegyében egyre többen állnak át digitálisra. Emiatt azonban muszáj lesz tudatosan odafigyelnünk a digitális működésnek a károsanyagkibocsátó voltára is, és csökkenteni, ahol csak lehetséges. A weboldalak, internetes tartalmak mögött hatalmas szerverparkok állnak, a felhasználók oldalán pedig elektronikus eszközök tömkelege, mind-mind karbonlábnyommal. Egy kicsi odafigyeléssel, weboldalak, e-mailek optimalizálásával azonban máris jelentős CO2-kibocsátás csökkentés érhető el.”

Mi is teszteltük az iab.hu-t

A mérőoldal élesedésének első egy órájában több mint ötszáz weboldal zöld értékeit kérték le az érdeklődők. A Neo Interactive a „zöld honlap, zöld holnap” jegyében nemrég megújította ügynökségi weboldalát is, és az új honlap Magyarországon elsőként megszerezte a The Green Web Foundation tanúsítványát. Az ügynökség egyrészt karbonsemleges web hostingra váltott, másrészt az oldalának megújítása során alkalmazott fenntartható web designnal és programozással támogatja a „világ legnagyobb szénüzemű gépe”, azaz az internet okozta károsanyagkibocsátás csökkentését.

A Neo digitális fenntarthatóság témában egy desktop kutatást is készített, amelynek bevezetőjében meghatározza a digitális fenntarthatósággal kapcsolatos fogalmakat, majd részletesen bemutatja, hogy milyen típusú oldalak milyen energiaterheléssel működnek Magyarországon. Kiderül, hogy mi jellemzi e tekintetben például az e-ker oldalakat, a közhasznú site-okat, a márkaoldalakat, a híroldalakat, a szórakoztató portálokat vagy éppen a top 200 hazai cég honlapját. De a kiadványban arról is írnak, hogy mi befolyásolja leginkább a „zöld mutatókat”, és ezek milyen eszközökkel javíthatók.

A kutatást teljes egészében az ügynökség oldaláról tölthetitek le, de akár a Dokumentumtárunkban is lapozgathatjátok. 

 

Kapcsolódó: