🏅A shaker, amely a mozgás örömét hirdette a BioTechUSA reklámjában

Megosztás

Az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja által meghirdetett Év videós hirdetése 2023 versenyen a legjobb hosszú videóért járó különdíjat a BioTechUSA reklámjának ítélte a szakmai zsűri. A márka egy shaker szemszögéből, különböző sportokon és élethelyzeteken keresztül mutatta be, hogy bármi is legyen valakinek a célja, termékei segítenek azt elérni. A kampányról, a videós kreatív készítésének hátteréről és utóéletéről Tóth Szabolcs Attilát, a BioTechUSA marketing vezetőjét kérdeztük.

A legjobb hosszú videóért járó különdíj:

Kampány neve: Egy shaker, megannyi cél
Hirdető: BioTechUSA
Kreatív ügynökség: BioTechUSA
Producer: Kovács István (Filmpartners Kft.)
Rendező: Praznoczy Sébastien (Filmpartners Kft.)
Operatőr: Tóth Levente (Filmpartners Kft.)

Kampány célcsoportja: 18+ nők és férfiak, a márkát már ismerők és nem ismerők egyaránt. Mindenki, aki eddig nem volt a BioTechUSA fogyasztója, mert nem fitness- vagy élsportoló, csak amatőr, aki ritkán dolgozik magán, de akkor is a legjobbat akarja kihozni magából.

Kampány üzenete: A BioTechUSA számára fontos, hogy fogyasztói tudják, termékeivel mindenki számára kínál megoldást, akinek fontos az egészséges és fitt életmód. A vállalat az üzenetet egy shaker szemszögéből, különböző sportokon és élethelyzeteken keresztül mutatja be: bármit csinálsz, bárhol legyél, irodában, úton vagy sportolás közben, bármi is legyen a célod, a BioTechUSA termékei segítenek azt elérni.

Kampány célja: A vállalat 2023 októberében hat európai fókuszországára – Magyarország, Németország, Ausztria, Spanyolország, Franciaország és Szlovákia – kiterjedő, “Egy shaker, megannyi cél” elnevezésű kampányának célja az volt, hogy az emberek felfedezzék termékei sokoldalúságát és használatukkal támogassa őket kiegyensúlyozott életmódjuk megteremtésében. A kampány hazánkban országszerte óriásplakát, citylight és épületháló támogatást kapott, továbbá megjelent a márkanagykövetek felületein, PR-ben és vállalati kommunikációban.

Mi volt a legfontosabb megrendelői kérés, kikötés, szempont a videós kreatívhoz?
Szerencsére a megrendelő és a kreatív egy oldalon ült, így viszonylag kevés kompromisszumot kellett kötnünk a koncepciót illetően. Örülünk, hogy olyan produkciós csapattal dolgozhattunk, akik megértették a célt és konstruktívan tudták kidolgozni a projektet. Kikötésünk talán annyi volt, hogy olyan videó készüljön, ami megüti a nemzetközi standardeket és minden célországban aktuális. Képileg, zeneileg, castingban legyen modern, haladó és BioTechUSA-s. 🙂

Mi volt a legnagyobb kihívás a készítésekor?
Belesűríteni két napba minden jelenetet, felvenni mindent olyan fényviszonyok mellett, amit elterveztünk, és összehangolni a mozgásokat, hogy mindig a shaker lehessen a középpontban. Jó érzés volt olyan profikkal együtt dolgozni a kamera mindkét oldalán, akik ezt támogatták.

A videó fogadtatása kapcsán volt olyan visszajelzés, jelenség, hatás, amelyre nem számítottatok?
Olyan mutatókat hozott, amelyek a mai modern hirdetési térben nagyon jónak számítanak. A 42 másodperces videónk átlagos megtekintési időtartama 39 másodperc volt magyar hirdetésben, míg 41 másodperc Franciaországban és a német piacon 39 másodperc. Ezekkel a számokkal ez az egyik legsikeresebb brand kampányunk.

Érdekesség / behind the scenes:
A reklámfilmet két teljes napon át forgatták egy 30 fős stábbal. Az irodai jeleneteknek a BioTechUSA óbudai székháza adott otthont, ami 2020-ban elnyerte Az Év Irodája fődíjat.

Tóth Szabolcs Attila, a BioTechUSA marketing vezetője (Fotó: Polyák Attila)

A reklám készítésében résztvevőknek innen is gratulálunk az Év videós hirdetése 2023 versenyen elért különdíjhoz!

Kapcsolódó:

 

A díjátadót és a Video 2024 IAB Cafét támogatta:

A rendezvényhez a helyszínt biztosította: